LÖYDÄ OIKEA RENGASLÖYDÄ OIKEA RENGAS NÄYTÄ KAIKKI RENKAATNÄYTÄ KAIKKI RENKAAT JÄLLEENMYYJÄTJÄLLEENMYYJÄT

Ajovinkkejä

Superautot ja MICHELIN Pilot Super Sport kohtasivat

Michelin 22 kesäkuuta 2011

Superautot ja MICHELIN Pilot Super Sport kohtasivat

Mitä yhteistä on Koenigsegg Agera-, Gumpert Apollo-  ja Ferrari 458 Italia -automalleilla? Ne kerääntyivät yhdessä maailman arvostetuimpien urheiluautojen kanssa Dubain Autodromelle testaamaan maailman nopeinta rengasta rata-ajossa(1). Kyseessä oli MICHELIN Pilot Super Sport, rengas, jonka teknologia perustuu vankkaan kilpailukokemukseen Le Mansin 24 tunnin ajoissa.

Maailman kallein testiajo?

Koska rengas on suunniteltu tarjoamaan huippuluokan ajokokemuksen ja samalla varmistamaan hyvän turvallisuuden äärimmäisissä käyttöolosuhteissa, testikuljettajat panivat MICHELIN Pilot Super Sportin todella näyttämään mihin se pystyy.  Lähtöruudussa näky oli vaikuttava: yli 3,5 miljoonan euron arvosta puhdasta ajonautintoa -  mukana oli sellaisia superautoja kuin Gumpert Apollo, Ferrari 458 Italia ja Lamborghini Gallardo LP 560. Koenigsegg Agera - kumia ulvottaen ja joka hetkestä nauttien - saavutti  390km/h -maksiminopeuden.

Äärimmäistä suorituskykyä

Mitkä sitten olivat tämän näyttävän testin tulokset? Vakuuttuneita hymyjä kaikkialla! MICHELIN Pilot Super Sport suorastaan liimautuu tiehen, myös äärirajoille rasitettuna. Testiajoissa keskityttiin erityisesti renkaan jarrutustehoon suurilla nopeuksilla kuivalla ja märällä sekä käsiteltävyyteen. Renkaan kestävyys on erinomainen tiukimmissakin kaarteissa.(2) Tämä ei ole yllättävää, sillä rengas on kehitetty yhteistyössä  Porschen, Ferrarin ja BMW M:n kanssa maksimaalisen turvallisuuden, tehokkuuden ja parhaitten ajo-ominaisuuksien takaamiseksi.

Kolmen tekniikan yhteistulos

Michelin Pilot Super Sportin erinomaiset ominaisuudet ovat kolmen tekniikan ainutlaatuisen yhdistelmän tulos:

Twaron®-vyö

Twaron® on vahva kuitumateriaali, joka on viisi kertaa kestävämpi kuin samanpainoinen teräs. Sen ansiosta renkaan vyö kiristyy enemmän kulutuspinnassa kuin renkaan sivurakenteessa. Tämän tuloksena rengas vastustaa paremmin keskipakoisvoimia ja painautuu tasaisemmin kiinni tiehen. Michelin Pilot Super Sportissa uusi kuitu antaa renkaalle erittäin hyvän vakauden suurissa nopeuksissa.

Dual Compound -kumiseos

Renkaan kulutuspinta on kehitetty alun perin kilparadoille ja sen erikoisuutena on, että siinä käytetään erilaista kumiseosta kulutuspinnan oikealla ja vasemmalla puolella.  Ulkoreunassa on hiilikuidulla vahvistettua elastomeeria, joka on kehitetty erityisesti Le Mans 24-tunnin ajoihin. Se antaa ylivoimaisen kestävyyden tiukoissa kaarteissa. Sisäreunassa on uusinta erinomaisen pidon antavaa elastomeeria, joka tarjoaa poikkeuksellisen märkäpidon. Rengas mukautuu ajoalustan pienimpiinkin epätasaisuuksiin rikkoen samalla tiellä olevan vesikalvon.

VCP-tekniikka (Variable Contact Patch 2.0)

Lento- ja autoteollisuuden käyttämän digitaalisen simulaatiotekniikan avulla luotiin pintakuvio, jonka ansiosta paine ja lämpötila jakautuvat tasaisesti koko alueelle. Vaikka maakosketusalan muoto muuttuu kaarteissa, tien kanssa kosketuksissa olevan kumin määrä pysyy samana.

Michelin Pilot Super Sport on kehitetty maailman suorituskykyisimpiin automalleihin. Renkaan valmistuksessa käytetty teknologia, sen kehitystyössä hyödynnetty asiantuntemus sekä kilpailuperinne antavat täyden syyn odottaa lukuisia voittokierroksia tulevaisuudessa.

(1) Nopein kierrosaika kuivalla radalla. TÜV SÜDin testit v. 2010 245/40ZR18Y- ja 235/35ZR19Y -renkailla, verrattuna viiden tärkeimmän kilpailijan premium-luokan renkaisiin.

(2) Paras käsiteltävyys kuivalla. TÜV SÜDin testit v. 2010245/40ZR18Y- ja 235/35ZR19Y-renkailla, verrattuna viiden tärkeimmän kilpailijan premium-luokan renkaisiin.
  • HENKILÖAUTOT
  • SUV / 4X4
  • JAKELUAUTOT
Loader