Sähköauto muuttaa useita renkaiden paradigmoja. Se lisää renkaan vaatimustasoa useilla kriteereillä samanaikaisesti, mikä on haaste insinööreillemme. Itse asiassa teoreettisesti ristiriitaisten ominaisuuksien edistäminen samanaikaisesti on Michelinillä DNA:ssa, ja se haluaa jatkuvasti venyttää renkaidensa suorituskyvyn rajoja. Olemme työskennelleet yli 10 vuoden ajan ymmärtääksemme sähköautojen renkaisiin liittyviä erityisominaisuuksia. Suurin muutos aiheutuu painosta, joka on aina suurempi, kun on kyse akkukäyttöisistä ajoneuvoista. Samankokoisen renkaan on kannettava ylimääräistä painoa, joka vaihtelee muutamasta kymmenestä kilosta (hybridiautoissa) useaan sataan kiloon täyssähköautoissa (BEV). Lisäksi se, että sähkömoottorit tuottavat maksimivääntömomentin heti liikkeellelähdöstä alkaen, lisää rasitusta, johon lisätään regeneratiivisen jarrutuksen vaikutukset. Tämä lisääntyneeseen painoon liittyvä veto- ja jarrutusvoimien kasvu todennäköisesti nopeuttaa kulumista. Olemme ottaneet nämä tekijät huomioon kehitystyössämme, minkä ansiosta voimme toimittaa kumppaneillemme erityisiä renkaita. Voimme sanoa, että uuden Peugeot 3008:n renkaat täyttävät kaikki nämä kriteerit. Ne on todella suunniteltu tälle ajoneuvolle!