LÖYDÄ OIKEA RENGASLÖYDÄ OIKEA RENGAS NÄYTÄ KAIKKI RENKAATNÄYTÄ KAIKKI RENKAAT JÄLLEENMYYJÄTJÄLLEENMYYJÄT

CrossClimate+MICHELIN CrossClimate+

MICHELIN CrossClimate+

Turvallisuutta varhaiskeväästä myöhäissyksyyn - Kesärengas, joka soveltuu Pohjoismaiden vaihteleviin sääoloihin.

  • Kesärenkaat
TUOTEARVIOINTEJA YHTEENSÄ 5 arvostelua
Lue 5 arvostelua
CrossClimate+
CrossClimate+
  • YLÖS

RENKAAN HANKINTA

LISÄÄ TIETOA

JÄLLEENMYYJÄHAKU


Erinomainen suorituskyky kesäkelillä


- Hyvä jarrutuskyky kuivalla tiellä (1)
- Hyvä jarrutuskyky märällä tiellä(2)


Erittäin turvallinen kevään alusta myöhäiseen syksyyn

- Turvallisuutta kevään ja syksyn huurteisilla teillä
- 3PMSF -talvipitomerkintä on todiste turvallisesta jarrutuksesta ja kiihdytyksestä lumella(3).


Vastinetta rahalle


- Vielä pidempi käyttöikä kuin MICHELIN Energy Saver + -renkaalla (luokkansa paras ADACin mukaan) (4,5)
- Jatka kesäkautta ja säästä talvirenkaat talveen(3)


Innovatiivinen kumiseos tarjoaa turvallisuutta varhaiskeväästä myöhäissyksyyn (1,2)

Kulutuspinnan joustava kumiseos mukautuu ajoalustaan kaikissa lämpötiloissa, ja renkaan pito on erinomainen niin märällä kuin kuivalla ajopinnalla.
- Erinomainen pito kuivalla ajoalustalla
- B-luokitus märkäpidossa EU-rengasmerkintäjärjestelmässä


Pintakuvion särmikäs muotoilu tarjoaa optimaalisen turvallisuuden kuivalla ajoalustalla (2)

Pintakuvion särmikäs muotoilu tehostaa jarrutuskykyä kuivalla ajoalustalla.


Ainutlaatuinen kulutuspinnan kuviointi yhdistettynä uusiin tehokkaisiin lamelleihin

- Kulutuspinnan V-kuviointi antaa hyvän pidon lumella renkaan koko käyttöiän ajan


3D-lamellit tuovat turvallisuutta renkaan koko käyttöiän ajan

- Kuvion pohjaan saakka ulottuvat 3D-lamellit varmistavat hyvän etenemiskyvyn lumella renkaan koko käyttöiän ajan
- Renkaan kuluessa kuviourat laajenevat, minkä ansiosta pito on hyvä lumisella ajoalustalla

Koot ja luokitusmerkinnät

Koot ja luokitusmerkinnät

Leveys Profiilisuhde Vannehalkaisija Kantavuustunnus Suorituskykyluokka Erityismerkintä
175 65 R 15 88 H XL C B 68dB
185 65 R 15 92 T XL C B 68dB
185 65 R 15 92 V XL C B 68dB
185 60 R 15 88 V XL C B 68dB
185 55 R 15 86 H XL C B 68dB
195 65 R 15 91 H C B 69dB
195 65 R 15 95 V XL C B 69dB
195 60 R 15 92 V XL C B 69dB
195 55 R 15 89 V XL C B 69dB
195 60 R 16 93 V XL C B 69dB
195 55 R 16 91 H XL B B 69dB
195 55 R 16 91 V XL B B 69dB
205 65 R 15 99 V XL B B 69dB
205 60 R 15 95 V XL B B 69dB
205 60 R 16 96 H XL C B 69dB
205 60 R 16 96 V XL C B 69dB
205 55 R 16 91 H C B 69dB
205 55 R 16 94 V XL C B 69dB
205 55 R 17 95 V XL C B 69dB
205 50 R 17 93 W XL C B 69dB
215 65 R 16 102 V XL B B 69dB
215 60 R 16 99 V XL B B 69dB
215 55 R 16 97 V XL B B 69dB
215 65 R 17 103 V XL B B 69dB
215 60 R 17 100 V XL B B 69dB
215 55 R 17 98 W XL C B 69dB
215 50 R 17 95 W XL C B 69dB
215 45 R 17 91 W XL C B 69dB
225 60 R 16 102 W XL B B 69dB
225 55 R 16 99 W XL B B 69dB
225 60 R 17 103 V XL B B 69dB
225 55 R 17 101 W XL B B 69dB
225 50 R 17 98 V XL C B 69dB
225 45 R 17 94 W XL C B 69dB
225 45 R 18 95 Y XL C B 69dB
225 40 R 18 92 Y XL C B 69dB
235 55 R 17 103 Y XL B B 69dB
235 45 R 17 97 Y XL C B 69dB
235 45 R 18 98 Y XL C B 69dB
245 45 R 17 99 Y XL C B 69dB
245 45 R 18 100 Y XL C B 69dB

ETKÖ LÖYDÄ ETSIMÄÄSI RENGASKOKOA?

Löydä MICHELIN CrossClimate - rengaskokosi

NÄYTÄ KAIKKI

TUOTEARVIOINNIT

TUOTEARVIOINNIT

MICHELIN CrossClimate+
TUOTEARVIOINTEJA YHTEENSÄ 5 arvostelua
5
/ 5
  • KUIVAPITO&JARRUTUS
    100%
  • MÄRKÄPITO&JARRUTUS
    90%
  • KESTÄVYYS
    80%
Omistatko tämän renkaan?
KIRJOITA ARVIO

1 / 1

  • KOKONAISARVIO
    1 5 5
    • KUIVAPITO&JARRUTUS
      100%
    • MÄRKÄPITO&JARRUTUS
      100%
    • KESTÄVYYS
      100%
    Suosittelisitko tätä rengasta ystävälle?
    KYLLÄ
    CrossClimate (205/55R16) 1,5v testattu Suomi, Elokuuta 9, 2017 Ostin CrossClimate renkaat 2016 keväällä. Ajelin tuolloin myöhään marraskuulle näillä renkailla, ja edelleen vuoden 2017 aikana laitoin alle maaliskuun toisella viikolla ja ajellut nyt siitä asti. Kilometrejä on kertynyt noin 30000 tuon aikana. On ollut keväistä tietä, lumisohjoa, jäätä, vettä, kuumaa asfalttia jne, vähän kaikkea mitä voi ajatella. -Keväisillä karheilla teillä rengas käyttäytyy aikalailla samoin kuin kesälläkin. Melu ei ole juurikaan suurempi ja toimii kuten pitää. Ehkä hieman jämäkämpi ajella jopa, kun kumi ei ole niin kuumuuden pehmentämää. -Kuiva, kuuma asfaltti: Rengas käyttäytyy loistavasti, ehkä vähän enemmän hakee mutkaisilla pienillä teillä mitä esim Energy Saverit, mutta plussana nämä eivät ole niin uraherkät. Rengas kantaa mutkassakin nopeaa tai hitaamminkin ajellessa ihan hyvin ja autoon tuntuu voivan luottaa lujempaakin mutkaan ajaessa. Rengasmelu pysyy kohtuu matalalla, varsinkin jos ajaa hieman urasta sivussa, mikä on näillä helppoa, kun ei hae takaisin uraan helposti. -Märkä kaatosade / vesilammikot jne.: No, tähän täytyy sanoa että viimeksi kun ajoin Pohjanmaalta Tampereelle, Kurun tiellä ihmiset ajelivat 80 alueella 60-70km/h kun satoi vettä kuin Esterin P*****stä. Itse pyyhkäisin näistä huoletta ohi ja manasin itsekseni kun ei osata edes sateella ajaa. Vesilammikot tai kaatosade ei näillä menoa haittaa vielä 30tkm jälkeenkään, loistavat se puolesta. -Lumisohjo: Kun välillä on keväällä ja syksyllä ollut vesisateita ja sitten sellaisia takatalvia ja lumisohjoja, jossa on saanut ajaa sohjoisella tiellä, jossa on 5-10cm semmoista vetistä lunta, niin olen kiittänyt rengasvalintaa. Nämä toimivat oikeasti ihan hyvin tällaisissakin keleissä. Toki pitää vähän varovaisemmin ajaa, mutta siinä mitä yhdelläkin reissulla oli 10 ulosajanutta 100km aikana, itse ajelin kavereiden kanssa ilman ongelmia ja ihan turvallisesti tuon sohjopätkän Turusta Tampereelle mentäessä. Kesärenkailla ei olisi vastaavalla kelillä tehnyt yhtään mitään. Näissä sentäs oli ajo-ominaisuuksia myös tuolloin. Eli varsinkin nykyajan erikoisiin kevät ja syyssäihin nämä ovat loistavat. -Marras joulukuun vaihteessa 2016 ajelin Helsingistä Tampereelle. Päivän aikana sää oli muuttunut vetisestä sadekelistä pakkaselle ja myöhään illalla oli jo hyvästi -5c pakkasta ja tuuli todella kovaa ja pyrytti hienoista utulunta. Moottoritiellä ihmiset ajelivat noin 60km/h ja oli useita ojaanajoja. Tällä kelillä tien ollessa jäässä huomasin, että CrossClimatet eivät enää oikein olleet parhaimmillaan. Välillä tuntui, että 1400Kg VW Passat alkoi pelkästä sivutuulestä liukua jäisen tien päällä, tien kallistaessa vähän mutkassa. Jarruttaessa niin lujaa kun pystyi, ei tuntunut tapahtuvan yhtään mitään, koska tie oli niin häjysti jäässä. No tuostakin kuitenkin tuli selvittyä naarmuitta ja kotiin päästiiin. Toki talvirenkaat vaihdoin tuon reissun jälkeen alle. Eli summa summarum (R16 205/55 Michelin CrossClimate) on toiminut ainakin VW Passatin alla kaikissa muissa keleissä TODELLA loistavasti, paitsi ihan jäisellä tiellä, jossa höttölumi pyryää yli. Polttoaineenkulutus on Passatissa ollut samaa luokkaa näillä kuin Michelin Energyillä, eli lähinnä kuljettajan vauhdista riippuvaa säästöä kertyy jos jotakin. Renkaiden kulutusta seurannut sen verran, että ostaessa taisi olla 8mm urasyvyys renkaissa. Nyt kun ajanut noin 30000km, on uraa jäljellä noin 4,5-5mm. Eli kyllä näillä ainakin samoihin kilometreihin näyttää pääsevän mitä Energy Savereillä. Nykyäänhän mikään rengas tunnu paljoa yli 50000 kestävän, mutta saapa nähdä :)
  • HENKILÖAUTOT
  • SUV / 4X4
  • JAKELUAUTOT
Loader

Laillinen huomautus

(1) MICHELIN CrossClimate+ -renkaan jarrutuskyky kuivalla tiellä on samaa hyvää tasoa kuin MICHELIN CrossClimate -renkaalla (TÜV SÜDin Michelinin toimeksiannosta suorittamat testit syyskuussa 2016 rengaskoossa 205/55 R16, testiautona VW Golf 7). MICHELIN CrossClimate-renkaan jarrutuskyky kuivalla tiellä on samanveroinen kuin vertailukesärenkaalla (AutoBildin suorittama vertaileva testi rengaskoossa 205/55 R16, julkaistu 30.9.2016).
(2) B-luokitus märkäpidossa EU-rengasmerkintäjärjestelmässä.
(3) 3PMSF = kolme vuorenhuippua ja lumihiutalesymboli. Sertifikaatti koskien renkaan suorituskykyä lumella (jarrutus & kiihdytys). MICHELIN CrossClimate on kesärengas. Suomen talviolosuhteissa Michelin suosittelee käytettäväksi Michelin-talvirenkaita.
(4) DEKRA-testauslaitoksen Michelinin toimeksiannosta suorittama testi heinä-elokuussa 2016 rengaskoossa 205/55R16, testiautona VW Golf 7.
(5) MICHELIN Energy Saver+ on luokkansa paras kesärenkaiden kategoriassa, kun se sai parhaan arvosanan 0,5 kulumiskestävyydessä ADACin vertailevassa kesärengastestissä v. 2015 rengaskoossa 205/55R16. ADACin vertailevassa kesärengastestissä v. 2015 rengaskoossa 205/55R16.

Liikenneturvallisuuden vuoksi renkaat on pidettävä hyvässä kunnossa ja vaihdettava tarpeen tullen uusiin.  Lataa turvallisuus- ja käyttöohjeemme tästä.