LÖYDÄ OIKEA RENGASLÖYDÄ OIKEA RENGAS NÄYTÄ KAIKKI RENKAATNÄYTÄ KAIKKI RENKAAT JÄLLEENMYYJÄTJÄLLEENMYYJÄT

Pilot Sport Cup 2MICHELIN Pilot Sport Cup 2

MICHELIN Pilot Sport Cup 2

VALMIINA RADALLE - KATUKÄYTTÖÖN HYVÄKSYTTY RATARENGAS

  • Kesärenkaat
  • Ratarenkaat
TUOTEARVIOINTEJA YHTEENSÄ 68 arvostelua
Lue 68 arvostelua
Pilot Sport Cup 2
Pilot Sport Cup 2
  • YLÖS

RENKAAN HANKINTA

LISÄÄ TIETOA

JÄLLEENMYYJÄHAKU

90% kuluttajista suosittelee(4)

Tasapainoista suorituskykyä


Paras kierrosaika radalla(1)

1’20 nopeampi kuin kilpailijat keskimäärin(1)


Paras kestävyys radalla(2)

40% enemmän kierroksia radalla kuin kilpailijoilla keskimäärin(2)(1)


Tasaisimmat kierrosajat luokassaan(3)(1)

Media

MICHELIN Pilot Sport Cup 2: Katukäyttöön hyväksytty kilparengas
Track Longevity 2.0® -teknologia
Porsche 918 Spyder x MICHELIN Pilot Sport Cup 2: 6:57, kierrosennätys Nürburgringin radalla

TEKNOLOGIA


Track Longevity -teknologia 2.0®

- Ulompi olkapää kuluu hitaammin
- Renkaan ulkoreunan olka-alue on vahvistettu erikoiskumilla, joka kestää erittäin hyvin hankausta Parempi kulutuskestävyys ja pidempi käyttöikä rata-ajossa


Bi-Compound -teknologia

- Kaksi erilaista kumiseosta kulutuspinnan ulko- ja sisäreunassa.
- Ulkoreuna: elastomeerin “pitkien molekyyliketjujen” ansiosta renkaan pito on poikkeuksellisen hyvä erityisesti jyrkissä kaarteissa
- Sisäreuna: jäykempi elastomeeri varmistaa renkaan ohjaustarkkuuden ja hyvän pidon märällä tiellä


Suurempi kuvionsyvyys

20 %(2) suurempi kuvionsyvyys
MÄRKÄPITO: Torjuu tehokkaammin vesiliirtoa ja parantaa turvallisuutta MÄRÄLLÄ tiellä

Koot ja luokitusmerkinnät

Koot ja luokitusmerkinnät

Leveys Profiilisuhde Vannehalkaisija Kantavuustunnus Suorituskykyluokka Erityismerkintä
215 45 R 17 91 Y XL E C 70dB
225 45 R 17 94 Y XL E C 70dB
225 40 R 18 92 ZR(Y) XL E C 70dB
235 40 R 18 95 ZR(Y) XL E C 71dB
235 40 R 18 95 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
235 40 R 19 96 ZR(Y) XL E C 70dB
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL | N0 E C 71dB
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL E C 71dB
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
245 40 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB
245 35 R 18 92 ZR(Y) XL | Connect - - -
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | N0 E C 70dB
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | MO1 E C 70dB
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | * E C 70dB
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | Connect E C 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | K1 E C 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | N1 E E 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL E E 71dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | K2 E E 71dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | Connect E C 70dB
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL E C 70dB
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL | AO E E 70dB
255 40 R 17 98 Y XL E C 71dB
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL E C 71dB
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB
255 40 R 20 101 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB
265 40 R 19 102 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * E E 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * | DT E C 71dB
265 30 R 19 93 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 20 95 ZR(Y) N0 E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | N2 E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | J E C 71dB
275 35 R 19 100 ZR(Y) XL | MO E C 71dB
275 35 R 21 103 ZR(Y) XL | MO1 E E 71dB
285 30 R 18 97 ZR(Y) XL E C 73dB
285 35 R 19 103 ZR(Y) XL E C 73dB
285 35 R 20 104 ZR(Y) XL E C 73dB
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | MO1 E C 73dB
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | * E E 73dB
295 30 R 18 98 ZR(Y) XL E C 73dB
295 30 R 18 98 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
295 30 R 19 100 ZR(Y) XL E C 73dB
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | MO E C 73dB
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | N1 E E 73dB
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 19 98 ZR(Y) Connect - - -
305 30 R 19 102 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB
305 30 R 19 102 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | MO E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | K1 E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | N1 E E 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | K2 E E 74dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | J E E 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | AO E E 73dB
315 30 R 19 100 ZR(Y) Connect - - -
315 30 R 21 105 ZR(Y) XL | MO1 E E 73dB
325 30 R 19 105 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB
325 30 R 19 105 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
325 30 R 20 106 ZR(Y) XL | MO E C 73dB
325 30 R 20 106 ZR(Y) XL E E 74dB
325 25 R 20 101 ZR(Y) XL E C 73dB
325 30 R 21 104 ZR(Y) N0 C C 73dB
325 30 R 21 108 ZR(Y) XL | N2 E C 73dB
325 30 R 21 108 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
345 30 R 19 109 ZR(Y) XL E C 72dB
345 30 R 20 106 ZR(Y) E C 72dB

TUOTEARVIOINNIT

TUOTEARVIOINNIT

2 / 8

  • KOKONAISARVIO
    1 5 5
    • KUIVAPITO&JARRUTUS
      100%
    • MÄRKÄPITO&JARRUTUS
      80%
    • KESTÄVYYS
      80%
    Suosittelisitko tätä rengasta ystävälle?
    KYLLÄ
    Hyvät semisliksit Suomi, Marraskuuta 26, 2018 Erittäin hyvä rengas kuivalla. Ei ihan paras märällä. Hyvä radalla sekä tiellä. Sain 3 vuotta vanhat renkaat.
  • KOKONAISARVIO
    1 5 5
    • KUIVAPITO&JARRUTUS
      100%
    • MÄRKÄPITO&JARRUTUS
      80%
    • KESTÄVYYS
      80%
    Suosittelisitko tätä rengasta ystävälle?
    KYLLÄ
    Hyvää pitoa kautta linjan! Suomi, Joulukuuta 5, 2015 Erittäin hyvä semi-slicks rengas, jolla myös kohtuulliset märkä pito ominaisuudet.
  • HENKILÖAUTOT
  • SUV / 4X4
  • JAKELUAUTOT
Loader

Laillinen huomautus

(1) DEKRA-testauslaitoksen Michelinin toimeksiannosta suorittama testi toukokuulta 2017, testiautona Porsche 911 GT3 (997), testatut rengaskoot 235/35–19 ja 305/30–19. Ero keskimääräisessä kierrosajassa Charaden radalla (Ranska). MICHELIN Pilot Sport Cup 2 verrattuna PIRELLI Trofeo R-, DUNLOP Sport Maxx Race-, YOKOHAMA Advan Neova AD08R- ja TOYO Proxes R888 R -renkaisiin.
(2) DEKRA-testauslaitoksen Michelinin toimeksiannosta suorittama testi toukokuulta 2017, testiautona Porsche Carrera S, testatut rengaskoot 235/35-19 ja 305/30-19. Ero ilman rengasvaurioita ajetuissa kierrosmäärissä Charaden radalla (Ranska). MICHELIN Pilot Sport Cup 2 verrattuna PIRELLI Trofeo R-, DUNLOP Sport Maxx Race-, YOKOHAMA Advan Neova AD08R- ja TOYO Proxes R888 R -renkaisiin.
(3) DEKRA-testauslaitoksen Michelinin toimeksiannosta suorittama testi toukokuulta 2017, testiautona Porsche Carrera S, testatut rengaskoot 235/35-19 ja 305/30-19. Kierrosaikojen tasaisuuden vertailu Charaden radalla (Ranska). MICHELIN Pilot Sport Cup 2 verrattuna PIRELLI Trofeo R-, DUNLOP Sport Maxx Race-, YOKOHAMA Advan Neova AD08R – ja TOYO Proxes R888 R- renkaisiin.
(4) Kuluttajien mielipiteet (301 kpl.) koskien MICHELIN Pilot Sport Cup 2 –renkaita, julkaistu Michelinin eurooppalaisilla kotisivuilla 19.9.2018.


Liikenneturvallisuuden vuoksi renkaat on pidettävä hyvässä kunnossa ja vaihdettava tarpeen tullen uusiin.  Lataa turvallisuus- ja käyttöohjeemme tästä.


Erityisiä käyttöohjeita sovelletaan MICHELIN Pilot Cup 2 R: ään. Nämä löytyvät täältä.

KÄYTTÖOHJEET

Tieajoon hyväksytty MICHELIN Pilot Sport CUP 2 –rengas on optimoitu erityisesti kuivalle radalle. Märällä ajettaessa Michelin suosittelee aina noudattamaan erityistä varovaisuutta ja alentamaan ajonopeutta.

Parhaan ajettavuuden takaamiseksi suosittelemme ehdottomasti asentamaan MICHELIN Pilot Sport Cup 2 –renkaat kaikkiin neljään pyörään.

TIEAJO
• Noudata autonvalmistajan ilmoittamia suosituspaineita.

RATA-AJO
TÄRKEÄÄ
• Ratapäivänä aloita aina TIEAJOON suositelluilla ilmanpaineilla. Nosta tämän jälkeen MICHELIN Pilot Sport Cup 2 -renkaiden lämpötilaa vähitellen ajamalla niillä muutama kierros maltillisella nopeudella.
• Parin kierroksen jälkeen säädä varovasti ilmanpaineet suositellulle tasolle.

LÄMPIMÄT RENKAAT
• Optimaalinen rengaspaine MICHELIN Pilot Sport Cup 2 –renkaalla on 2.3 baria (33 psi) - 2.7 baria (39 psi) ajoneuvosta ja radasta riippuen.
• Jotkut automallit vaativat kuitenkin yli 2.7 barin (39 psi) ilmanpaineet.

KYLMÄT RENKAAT
• Kylmien renkaiden ilmanpaine ei saa olla alle 1.9 baria (28 psi).
• Kylmien renkaiden ilmanpaineiden on oltava vähintään 2.0 (29 psi) - 2.4 baria (35 psi).
• Näin varmistetaan MICHELIN Pilot Sport Cup 2 -renkaiden optimaalinen käyttöikä rata-ajossa.

TÄRKEÄÄ.
• Tarkista säännöllisesti renkaiden urasyvyydet (vähintään 1,6 mm) ja varmista, että renkaissa ei ole vaurioita.
• Tarkista myös säännöllisesti renkaiden ulkosivut. Jos havaitset kulumista renkaan sivuissa (sivumerkinnät kuluneet) = renkaan ilmanpaineet ovat LIIAN MATALAT ➔Nosta rengaspaineita vähintään 0,2 baria (+ 3 psi) pidon parantamiseksi ja renkaiden käyttöiän maksimoimiseksi.
• Paras suoritusteho (pito) on aina riippuvainen pintakuvion antamasta pidosta, ei sivuista.

Ratapäivän jälkeen
• Tarkista aina MICHELIN Pilot Sport Cup 2 -renkaiden kulumismuoto ja jäljellä olevat urasyvyydet (vähintään 1,6 mm). Varmista myös, että renkaissa ei ole vaurioita.
• Ennen siirtymistä radalta tielle: anna renkaiden jäähtyä ja säädä sen jälkeen autonvalmistajan ilmoittamat suosituspaineet ➔ Tieajo = Tieajoon tarkoitetut ilmanpaineet.
• Kytke takaisin auton turvajärjestelmät, kuljettajan tukijärjestelmät ja rengaspaineiden valvontajärjestelmät

Tärkeää !
• Pidempiaikaisessa säilytyksessä irrota MICHELIN Pilot Sport Cup 2 –renkaat ajoneuvosta (vanteella) ja vähennä niistä ilmaa noin puoleen normaalista rengaspaineesta.
• Säilytä renkaat pimeässä, puhtaassa ja kuivassa paikassa suojassa auringonvalolta Michelinin ilmoittamien Turvallisuus- ja käyttöohjeiden mukaisesti. Muista varastointilämpötila, jonka on aina oltava yli 0°C.
• Älä säilytä tai käsittele MICHELIN Pilot Sport Cup 2 –renkaita alle -10°C-lämpötilassa.
• Liian kylmä lämpötila heikentää renkaan ainesosia ja voi alentaa sen suorituskykyä. Kumiin voi ilmestyä säröilyä tai viiltoja, jotka vaurioittavat renkaan käyttökelvottomaksi.
• Älä milloinkaan käytä rengasta, jonka kulutuspinnalla tai sivuilla on merkkejä viilloista / halkeamista / muista vaurioista.
• Renkaaseen saattaa syntyä vaurioita rajussa rata-ajossa tai ajettaessa pitkään tai liian usein radan kanttikivien päältä.
• Tästä syystä renkaat tulisi aina tarkistaa silmämääräisesti jokaisen ajon jälkeen.
• Ajettaessa pitkään tai liian usein radan kanttikivien päällä tai poistuttaessa radalta renkaat on syytä tutkia tarkemmin. Tällöin rengas on irrotettava vanteelta ja tutkittava huolellisesti sen ulko- ja sisäpuoli.