LÖYDÄ OIKEA RENGASLÖYDÄ OIKEA RENGAS NÄYTÄ KAIKKI RENKAATNÄYTÄ KAIKKI RENKAAT JÄLLEENMYYJÄTJÄLLEENMYYJÄT

Rengasinnovaatiot ja -teknologia - Michelin

Rengasinnovaatiot ja -teknologia - Michelin

  • Kuinka kauan keskimäärin kestää, ennen kuin kilparataprototyypeistä saatuja teknisiä innovaatioita sovelletaan sarjatuotantorenkaisiin?
    Kaikki riippuu teknologiasta, mutta historia osoittaa, että radalla tehtyjä parannuksia siirretään systemaattisesti tiekäyttöön. Yhtenä esimerkkinä on Michelinin Formula 1:ä varten kehittämä vaihtelevan maakosketusalueen tekniikka, jota sen jälkeen on käytetty paljon Le Mansin 24 tunnin ajoissa. Tekniikan ansiosta paine ja lämpötila jakautuvat tasaisesti kosketusalueella. Vaikka maakosketusalueen muoto muuttuu, sama määrä kumia on kosketuksessa tienpintaan. Tämän teknologian siirtäminen tielle F1:n ja kestävyyskisojen maailmasta vei puolitoista vuotta. Tuloksena oli MICHELIN Pilot Super Sport, High Performance -rengas, joka on todella suosittu superautojen kuljettajien keskuudessa.
    06/2013 – Urheilulliset renkaat – club911.net
  • Mikä on vierinvastus, ja mitkä ovat viimeisimmät teknologiset edistysaskeleet sen vaikutuksen estämiseksi kilparenkaissa?
    Vierinvastus syntyy renkaan muodonmuutoksesta johtuvasta energiahukasta. Se synnyttää voiman, joka vastustaa renkaan vierintää ja tämän seurauksena myös ajoneuvon etenemistä. Keskimäärin viidesosa kulutetusta polttoaineesta kuluu renkaan vierinvastuksen voittamiseen. Tutkijat ovat edistyneet lukuisilla osa-alueilla tämän energiahukan vähentämiseksi, muun muassa renkaan rakenteessa, kumin koostumuksessa ja renkaan painossa. Lisätietoja löydät verkkosivuiltamme.
    06/2013 - Urheilulliset renkaat - club911.net
  • Missä määrin kilparenkaissa käytettävää teknologiaa sovelletaan sarjatuotantorenkaisiin – erityisesti perinteisissä maastoajoneuvoissa (4x4)? Ovatko innovaatiot, materiaalit ja prosessit täysin samat?
    Moottoriurheilu on Michelinin tutkimus- ja tuotekehitystyön keskeinen painopiste. Se toimii Michelinille tosielämän äärimmäisenä testilaboratoriona. Moottoriurheilun ansiosta renkaiden toimintaa voidaan analysoida ääriolosuhteissa, jolloin saadaan kattava kuva kaikkien eri osatekijöiden toiminnasta. Rallin MM-sarjassa renkaiden kulutuspinta ja ajoneuvojen samankaltaisuus tieajoon tarkoitettujen autojen kanssa (painon, tehon ym. osalta) tarkoittaa, että teknologia on monelta osin samankaltaista kuin sarjatuotantorenkaissa. WRC-testaus tarkoittaa, että kulutuspintoja voidaan muokata tai hyväksyä sen mukaan, miten ne soveltuvat massamarkkinoiden käyttöön. Lisäksi monet teknologiset ratkaisut, jotka tekevät rallirenkaista niin kestäviä iskuvaurioita vastaan, on voitu siirtää joihinkin tieajorenkaisiin. Renkaiden tutkiminen kestävyyskisoissa on auttanut meitä ymmärtämään paremmin niitä mekanismeja, jotka aikaansaavat hyvän pidon kuivalla ajoalustalla. Teknologia, jossa pintapaine jakautuu optimaalisesti on peräisin suoraan moottoriurheilusta. Tämä teknologia löytyy esimerkiksi uudesta MICHELIN Pilot Sport Cup 2 -renkaasta. Toinen esimerkki on MICHELIN Pilot Super Sport -rengas, jossa käytetään Dual Compound -teknologiaa. Renkaassa kaksi kumiseosta jakautuvat kulutuspinnan sisä- ja ulkoreunassa. Ulkoreunassa on ainutlaatuinen, noella vahvistettu elastomeeri, joka on peräisin suoraan Le Mans 24-tunnin ajoista. Se takaa erinomaisen kestävyyden kaikkein tiukimmissakin kaarteissa. Sisäreunassa oleva kumiseos edustaa elastomeerien viimeisintä sukupolvea, joka tarjoaa poikkeuksellisen märkäpidon. Rengas mukautuu ajoalustan pienimpiinkin epätasaisuuksiin rikkoen samalla tiellä olevan vesikalvon.
    10/2013 – Radalta tielle – club911.net
  • Onko kaikilla Le Mansin 24 tunnin ajoihin osallistuvilla tiimeillä käytössään tismalleen samat Michelin-renkaat?
    Totta kai. Yksi Michelinin keskeisistä arvoista on asiakkaan kunnioittaminen, ja yritys on aina tarjonnut kilpailijakumppaneilleen täsmälleen samanlaisen tuen. Kullakin yksilöllisellä automallilla saattaa olla oma rengastyyppisuosituksensa, mutta ne kaikki ovat saatavilla kilpaileville tiimeille.
    10/2013 – Radalta tielle – club911.net

Intohimona high performance?

High Performance -rengasmallisto

High Performance -rengasmallisto

Tutustu Michelin High Performance -renkaisiin Löydä omasi
Tutustu MICHELIN Pilot Sport <sup>4</sup> S -renkaaseen

Tutustu MICHELIN Pilot Sport 4 S -renkaaseen

Tunnetko erään Michelinin viimeisimmistä innovaatioista? Tutustu tähän renkaaseen
MICHELIN Passion

MICHELIN Passion

Pelkästään moottoriurheiluun ja High Performance -tuotteisiin omistettu YouTube-kanava Katso nyt