- RENKAAT ›
- High Performance ›
- Miksi Michelin ›
- OSTO-OPAS ›
- RENGASKOULU ›
- OPASKIRJAT & KARTAT ›
- MICHELIN ›
-
LÖYDÄ OIKEA RENGAS
-
JÄLLEENMYYJÄHAKU
-
TARVITSETKO APUA?
-
SEURAA MEITÄ
-
MICHELIN-sivustot
Todistettu kestävyyden, ajomukavuuden ja pidon tasapaino, jonka tarjoavat MICHELIN Latitude -sarjan tai MICHELIN CrossClimate SUV-renkaat. Nämä Michelin-renkaat soveltuvat täydellisesti SUV-, 4x4- ja Crossover -ajoneuvoihin. Löydä ajoneuvoosi ja käyttöösi parhaiten sopiva rengas.
perustuu 5 tuotearvosteluun
perustuu 37 tuotearvosteluun
Hyväksytty ensiasennusrenkaaksi tärkeimpiin automalleihin: AMG, Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Porsche, Tesla
perustuu 37 tuotearvosteluun
94 % kuluttajista suosittelee(1)
Porschen ja Volvon hyväksymä
perustuu 21 tuotearvosteluun
Audin ja Volvon hyväksymä
MICHELIN Primacy 3
1 MICHELIN Primacy 3 voitti ADAC-kesärengastestin helmikuussa 2015 rengaskoossa 205/55 R16 91 V.
2 Ykkönen jarrutuksessa kuivalla tiellä ADAC-kesärengastestissä helmikuussa 2015 rengaskoossa 205/55 R16 91V
3 Pemium-renkaiden ykkönen jarrutuksessa märällä tiellä ADAC-kesärengastestissä helmikuussa 2015 rengaskoossa 205/55 R16 91V, jaettu ykkössija PIRELLI Cinturato P7 Bluen kanssa
4 DEKRA-testauslaitoksen vuonna 2014 Michelinin toimeksiannosta suorittamat testit rengaskoossa 205/55 R16. MICHELIN Primacy 3 -renkaan keskimääräinen ero ajokilometreissä verrattuna BRIDGESTONE Turanza T001-, CONTINENTAL ContiPremiumContact 5-, DUNLOP Sport BluResponse-, GOODYEAR EfficientGrip Performance- ja PIRELLI Cinturato P7 Ecoimpact -renkaisiin.
5 Kuluttajien mielipiteet (2194 kpl.) koskien MICHELIN Primacy 3 –renkaita, julkaistu Michelinin eurooppalaisilla kotisivuilla 5.9.2016.
MICHELIN CrossClimate +
1 MICHELIN CrossClimate+ -renkaan jarrutuskyky kuivalla tiellä on samaa tasoa kuin MICHELIN CrossClimate -renkaalla (TÜV SÜDin Michelinin toimeksiannosta suorittamat testit syyskuussa 2016 rengaskoossa 205/55 R16, testiautona VW Golf 7). MICHELIN CrossClimate-renkaan jarrutuskyky kuivalla tiellä on samanveroinen kuin vertailukesärenkaalla (AutoBildin suorittama vertaileva testi rengaskoossa 205/55 R16, julkaistu 30.9.2016).
2 B-luokitus märkäpidossa EU-rengasmerkintäjärjestelmässä.
3 3PMSF = kolme vuorenhuippua ja lumihiutalesymboli. Sertifikaatti koskien renkaan suorituskykyä lumella (jarrutus & kiihdytys). MICHELIN CrossClimate on kesärengas. Suomen talviolosuhteissa Michelin suosittelee käytettäväksi Michelin-talvirenkaita.
4 DEKRA-testauslaitoksen Michelinin toimeksiannosta suorittama testi heinä-elokuussa 2016 rengaskoossa 205/55R16, testiautona VW Golf 7. Vertailurenkaina GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-2 ja PIRELLI Cinturato All Season. 2,1 mm urasyvyys = kulunut rengas, ja 4 mm urasyvyys = keskimääräisesti kulunut
MICHELIN CrossClimate
1 Jarrutuskyky kuivalla tiellä: Sisäiset testit v. 2016 rengaskoossa 185/60 R14, vertailurenkaina MICHELIN CrossClimate ja MICHELIN Energy Saver+
2 B-luokitus märkäpidossa EU-rengasmerkintäjärjestelmässä MICHELIN CrossClimate on kesärengas. Suomen talviolosuhteissa Michelin suosittelee käytettäväksi Michelin-talvirenkaita.
MICHELIN CrossClimate SUV
1 MICHELIN CrossClimate SUV edustaa keskitasoa premium-luokan kesärenkaiden markkinoilla. TÜV SUDin v. 2016 Michelinin toimeksiannosta suorittama testi rengaskoossa 235/60 R18, vertailurenkaina MICHELIN CrossClimate SUV ja MICHELIN Latitude Tour HP sekä TÜV SUDin v. 2015 Michelinin toimeksiannosta suorittama testi –testi rengaskoossa 235/60 R18, vertailurenkaina MICHELIN Latitude Tour HP ja premiumluokan kesärenkaat. B-luokitus märkäpidossa EU-rengasmerkintäjärjestelmässä. MICHELIN CrossClimate SUV on sertifioitu talvikäyttöön (saanut 3PMSF-merkinnän). Michelin CrossClimate luokitellaan Pohjoismaissa kesärenkaaksi.
2 Pitkä käyttöikä: DEKRA-testauslaitoksen v. 2016 Michelinin toimeksiannosta suorittama testi rengaskoossa 235/60 R18, vertailurenkaina MICHELIN CrossClimate SUV ja MICHELIN Latitude Tour HP.
3 Polttoainetaloudellisuusluokka B tai C EU-rengasmerkintäjärjestelmässä koosta riippuen.
MICHELIN Energy Saver +
1 ADAC Motorweltin maaliskuussa 2016 suorittama testi koskien 16 kesärengasta rengaskoossa 185/65 R 15 H.
2 Bensiiniauton arvioitu keskimääräinen polttoainesäästö MICHELIN EnergyTM Saver+ -renkailla verrattuna edeltäjään, MICHELIN Energy Saver -renkaaseen. Laskelma perustuu TÜV SÜDin vuonna 2012 suorittamiin vierinvastustesteihin (175/65 R 14 T - ja 195/65 R 15 H –renkailla) MICHELIN-renkaan keskimääräisen käyttöiän puitteissa (45.000 km - sisäinen tutkimus vuodelta 2013).
3 DEKRA-testauslaitoksen Michelinin toimeksiannosta suorittamat testit vuodelta 2015 rengaskoossa 195/65 R15. MICHELIN Energy Saver+ -renkaan keskimääräinen ero ajokilometreissä verrattuna CONTINENTAL ContiEcoContact 5, DUNLOP StreetResponse 2, GOODYEAR EfficientGrip Performance ja PIRELLI Cinturato P1 Verde Ecoimpact -renkaisiin.
4 Kuluttajien mielipiteet (2198 kpl.) koskien MICHELIN Energy Saver + –renkaita, julkaistu Michelinin eurooppalaisilla kotisivuilla 5.9.2016.
MICHELIN Pilot Sport 4
1 TÜV SÜDin Michelinin toimeksiannosta suorittamat testit rengaskoossa 225/45-17 94Y/W XL (huhtikuu 2015) ja 225/40-18 92Y XL (heinäkuu 2015) - testiauto Golf 7. Testatut renkaat: BRIDGESTONE Potenza S001, CONTINENTAL ContiSportContact5, DUNLOP Sport Maxx RT, GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 2, PIRELLI PZERO, HANKOOK V12 EVO2 K120. Jarrutusmatka mitattiin jarruttamalla kuivalla tiellä 100 km/t –nopeudesta ja märällä tiellä 80 km/t -nopeudesta pysähdyksiin asti.
2 Laskelma perustuu BMW 3 –sarjan ajoneuvon polttoaineen kulutukseen tai 5,5 l / 100 km -kulutukseen. Polttoaineen hinta 1,36 euroa/litra. Ajokilometrimäärä 50.000 km ja 3% ero polttoaineenkulutuksessa C-luokan renkailla varustetussa autossa verrattuna E-luokan renkailla varustettuun autoon vastaa jopa yhden renkaan hintaa. Lisätietoja osoitteessa www.michelin.fi
3 DEKRA-testikeskuksen suorittamat testit. Testatut renkaat: 225/45-17 94Y/W XL (huhtikuu 2015) ja 225/40-18 92Y XL (heinäkuu 2015) – ajoneuvo Golf 6. CONTINENTAL ContiSportcontact 5 -renkaan kestoikä oli 7 340 km lyhyempi kuin MICHELIN Pilot Sport 4 -renkaalla. Lisätietoja osoitteessa www.michelin.fi
4 Kuluttajien mielipiteet (325 kpl.) koskien MICHELIN Pilot Sport 4 –renkaita, julkaistu Michelinin eurooppalaisilla kotisivuilla 5.9.2016.
MICHELIN Pilot Sport Cup 2
1 Verrattuna edellisen sukupolven MICHELIN Pilot Sport Cup+ -renkaaseen. Sisäiset testit v. 2013 Jerezin radalla 235/35 ZR 19 –renkailla, jotka oli asennettu PORSCHE GT3 997:een.
2 Testi rengaskoossa 235/35 ZR 19 – rengaspaine 2,3b (33 psi). Testatut renkaat: Pilot Sport Cup (1. sukupolvi), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. sukupolvi) ja MICHELIN Pilot Sport Cup2, kolmen millimetrin syvyisellä vesipatjalla. Lämpötila 26°C, nopeus 80km/t & 110 km/t. Sisäinen tutkimus v. 2013 – Michelinin teknologiakeskus, Ladoux.
3 Verrattuna edellisen sukupolven MICHELIN Pilot Sport Cup+ -renkaaseen. Sisäiset testit v. 2013 Jerezin radalla 235/35 ZR 19 –renkailla, jotka oli asennettu PORSCHE GT3 997:een.
4 Kuluttajien mielipiteet (197 kpl.) koskien MICHELIN Pilot Sport 2 –renkaita, julkaistu Michelinin eurooppalaisilla kotisivuilla 5.9.2016.
MICHELIN Pilot Super Sport
1 Jarrutusennätys Koenigsegg Agera R:llä vuonna 2011 Ängelholmissa, Ruotsissa. 300- 0 km/h 6,66 sekunnissa.
2 Verrattuna MICHELIN Pilot Sport PS2 -renkaaseen 235/35 ZR 19-koossa. Sisäiset tutkimukset v. 2010.
MICHELIN Latitude Cross
1 Kuluttajien mielipiteet (269 kpl.) koskien MICHELIN Latitude Cross –renkaita, julkaistu Michelinin eurooppalaisilla kotisivuilla 09.05.2016.
MICHELIN Latitude Tour HP
1 TÜV SÜDin testit huhtikuulta 2015 rengaskoossa 235/60 R18.
2 DEKRA-testauslaitoksen huhti-toukokuussa 2015 Michelinin toimeksiannosta suorittamat testit. Testattu rengaskoko 235/60R18, testiauto AUDI Q5. MICHELIN Latitude Tour HP -renkaan keskimääräinen ero ajokilometreissä verrattuna seuraaviin kilpailijoihin: DUNLOP SP QUATTRO MAXX (+22 123 km), PIRELLI SCORPION VERDE (+28 630 km), CONTINENTAL ECO CONTACT 5 SUV (+ 24 725 km).
3 Kuluttajien mielipiteet (291 kpl.) koskien MICHELIN Latitude Tour HP –renkaita, julkaistu Michelinin eurooppalaisilla kotisivuilla 5.9.2016.
MICHELIN Latitude Sport 3
1 Keskimäärin 1,6 metriä lyhyempi jarrutusmatka märällä tiellä verrattuna kilpailijoihin: TÜV SÜDin huhtikuussa 2015 Michelinin toimeksiannosta suorittamat jarrutustestit märällä tiellä rengaskoossa 235/60 R18, testiautona AUDI Q5. Keskimääräinen ero ajokilometreissä verrattuna DUNLOP SP Quattro Maxx-, PIRELLI Scorpion Verde-, CONTINENTAL ContiSport Contact5 SUV- ja HANKOOK Ventus Prime 2 K 115 -renkaisiin.
2 DEKRA-testauslaitoksen vuonna 2015 Michelinin toimeksiannosta suorittamat testit. MICHELIN Latitude Sport 3 -renkaan keskimääräinen ero ajokilometreissä verrattuna seuraaviin kilpailijoihin: BRIDGESTONE Dueler H/P Sport, CONTINENTAL ContiSportContact 5 SUV, DUNLOP SP QuattroMaxx, GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric SUV, PIRELLI P Zero Rosso, HANKOOK Ventus S1 Evo2 SUV.
MICHELIN Agilis +
1 Keskimääräinen tulos verrattuna edeltäjään. TÜV SÜD 2012 jarrutustesti (60-20 km/t) märällä tiellä 195/65 16 C 104/102 R -renkailla.
2 Diesel-ajoneuvon arvioitu keskimääräinen polttoainesäästö MICHELIN Agilis+ -renkailla verrattuna edeltäjään 70 000 kilometrin matkalla. Arvio perustuu TÜV SÜD 2012 vierinvastustesteihin 195/65 16 C 104/102R -renkailla.
MICHELIN Latitude X-Ice 2
1 Tekniikan Maailman testi lokakuulta 2016, rengaskoko 235/65 R17, testiautona Audi Q5. Paras jarrutuksessa jäällä verrattuna kuuteen muuhun nastattomaan renkaaseen.
2 Verrattuna edeltäjäänsä.
MICHELIN Latitude X-Ice North 2
1 Verrattuna edeltäjäänsä. Sisäiset testit 2014 & 2015: lyhyempi jarrutusmatka: (-5 % lumella, -10 % jäällä), tehokkaampi liikkeellelähtökyky: (+10 % lumella, + 15 % jäällä).
MICHELIN X-Ice 3
1 Tekniikan Maailman testi syyskuulta 2016, rengaskoko 205/55 R16, testiautona Ford Focus. Jaettu ensimmäinen sija Continental ContiVikingContact 6:n kanssa jarrutuspidossa jäällä. Testissä mukana 11 nastatonta rengasta.
2 Keskimääräinen tulos verrattuna edeltäjäänsä. Sisäiset testit v. 2011 rengaskoossa 205/55 R16 Chevrolet Cruzella.
3 TPG:n (USA) v. 2016 Michelinin toimeksiannosta suorittama testi rengaskoossa 205/55 R16 Chevrolet Cruzella, verrattuna kolmen kilpailevan nastattoman renkaan keskimääräiseen käyttöikään (Bridgestone Blizzak WS80, Nokian Hakkapeliitta R2, Pirelli Ice Zero FR).
4 Kuviopalojen reiät: ainutlaatuinen, keskialueen vakautta optimoiva pintakuvio, joka vaimentaa epäsäännöllisen kulumisen aiheuttamaa rengasmelua.
MICHELIN X-Ice North 3
1 Lyhyempi jarrutusmatka lumella, jäällä, kuivalla ja märällä tienpinnalla verrattuna edeltäjäänsä. Test Worldin jarrutustestit tammikuulta 2013 rengaskoossa 205/55 R16 94T, ajoneuvona Ford Focus.
2 Teiden kuluminen 18 % vähäisempää verrattuna Pohjoismaissa määrättyyn raja-arvoon. TRAFIn suorittamat testit vuonna 2014 rengaskoossa 205/55 R16.
3 Test Worldin v. 2015 suorittama testi rengaskoossa 205/55 R16 Ford Focus -ajoneuvolla, verrattuna kolmen kilpailevan nastarenkaan keskimääräiseen käyttöikään (Nokian Hakkapeliitta 8, Pirelli Ice Zero, Hankook Winter I*Pike RS).
Löydä oikea rengas SUV/4x4 -renkaasi minuutissa Michelinin rengasvalitsimella
Mitkä SUV-/4x4renkaat valitsen?
Rengasvalinnan ensimmäinen vaihe on talvi- tai kesärenkaan valinta. Toinen vaihe on ajotarpeiden tunnistaminen. Toinen vaihe on ajotarpeiden tunnistaminen. Michelinin 4x4-rengasmallistosta löydät runsaasti vaihtoehtoja, jotka vastaavat erilaisiin tie- ja maastoajon vaatimuksiin.
MICHELIN Latitude-sarjan renkaat
MICHELIN Latitude -sarjan renkaat soveltuvat erinomaisesti kaikentyyppisiin nelivetoautoihin. Jos etsit nelivetoauton talvirengasta, MICHELIN Latitude Alpin on oikea valinta.. Suosittelemme, että käytät rengasvalitsintamme apuna renkaittesi valinnassa. Syöttämällä hakuun joko ajoneuvomallin tai rengaskoon löydät helposti sopivat renkaat nelivetoautoosi.