KESTÄVÄ SUORITUSKYKY

Michelinin päämääränä on vuosikymmenien ajan ollut kehittää ja parantaa renkaittensa suorituskykyominaisuuksia.

Samaa päämäärää sovelletaan Michelinin viimeisimpien innovaatioiden, MICHELIN Primacy 4- ja MICHELIN CrossClimate -renkaiden

MICHELIN PYRKII EDISTÄMÄÄN KESTÄVÄÄ LIIKKUMISTA

MICHELIN KEHITTÄÄ RENKAITA, JOIDEN SUORITUSKYKY ON TEHTY KESTÄMÄÄN: « performance Made to Last ». Euroopan Unioni on ryhtynyt kehittämään renkaita koskevaa asetusta osana ajoneuvojen yleistä turvallisuutta koskevan asetuksen uudelleentarkastelua. Yleisenä tavoitteena on mitata renkaiden suorituskykyä kuluneina. Michelin kannattaa tätä aloitetta. Tuemme sellaisen asetuksen täytäntöönpanoa, joka käsittelee tärkeimpiä turvallisuutta, autoilijoiden ostovoimaa ja ympäristön suojelua koskevia haasteita.

Performance made to last -general fi

Performance made to last -safety fi

Performance made to last -enviroment fi

Performance made to last - budget fi

RENKAAT KULUVAT, MUTTA TURVALLISUUDEN EI TARVITSE SIITÄ KÄRSIÄ.
seatbelt2

seatbelt2

circle2

circle2

MICHELININ SITOUMUKSET

Sitoumuksemme on tarjota kuluttajalle turvalliset renkaat, olivatpa ne sitten uudet tai kuluneet(1) viimeisimpien innovaatioidemme – MICHELIN Primacy 4- ja MICHELIN CrossClimate+ -renkaiden ansiosta.

KESTÄVÄ JA TALOUDELLINEN VALINTA KULUTTAJALLE
  • Säästä aikaa ja rahaa, kun vaihdat renkaat vasta niiden ollessa täysin kuluneet
  • Vähennä polttoaineen kulutusta pienemmän vierinvastuksen ansiosta
  • Minimoi ympäristön kuormitusta(2)

CC+ Longevity FI

MICHELIN CrossClimate +:

TURVALLISUUTTA ENSIMMÄISESTÄ KILOMETRISTÄ VIIMEISEEN - POHJOISMAINEN KESÄRENGAS(3)

3PMSF -talvipitomerkintä on todiste turvallisesta jarrutuksesta ja kiihdytyksestä lumella(4)

Michelin Primacy 4FI

MICHELIN Primacy 4

TURVALLISUUTTA ENSIMMÄISESTÄ KILOMETRISTÄ VIIMEISEEN (5)
Ainutlaatuinen jarrutuskyky märällä ensimmäisestä kilometristä viimeiseen (6)

MICHELININ TOIVE RENGASSEKTORILLE

Otetaan käyttöön pakolliset käytettyjen renkaiden testit, nykyisten uusien renkaiden testien lisäksi.

Renkaita ei vaihdeta, ennen kuin ne ovat saavuttaneet lakisääteisen minimiurasyvyyden:

  • Tarpeettomien kustannusten välttämiseksi samalla kun varmistetaan niiden turvallisuus ja laatu koko käyttöiän ajan
  • Ympäristön suojelemiseksi.

Renkaiden lakisääteinen minimiurasyvyys useimmissa maissa on 1.6 mm(7), mutta jotkut rengasvalmistajat suosittelevat vaihtamaan renkaat kulutuspinnan ollessa 3 mm.

Michelin haluaa taistella "suunnitelmallista vanhenemista" vastaan.

our wish

our wish

SITOUMUKSEMME: RAJOITTAA YMPÄRISTÖN VAIKUTUKSIA

Michelinin strategiana on kehittää kestäviä liikkuvuusratkaisuja vähentämällä tuotteittemme ja toimintamme ympäristövaikutuksia.

Laskelmiemme mukaan jos kaikki renkaat Euroopassa käytettäisiin lakisääteiseen 1,6 mm urasyvyyteen(7) asti:
tire2

tire2

car1

car1

world1

world1

Säästyisi lähes 

128 MILJOONAA
rengasta(2) 

Mikä merkitsisi 

6.9 MILJARDIA euroa(8) 

VÄHEMMÄN kustannuksia autoilijoille 

Mikä merkitsisi

6,6 MILJOONAA 

vähemmän hiilidioksidipäästöjä (2) 

LEGAL MENTIONS

(1) Ensimmäisestä kilometristä viimeiseen (viimeinen = 2 mm urasyvyys), MICHELIN PRIMACY 4-, MICHELIN CrossClimate+ -, MICHELIN CrossClimate SUV -renkaat ylittävät UN/ECE-säännön R117 mukaisen märkäpidon vähimmäistason.
(2) 128 miljoonaa rengasta vähemmän Euroopassa varhaisen rengasvaihdon johdosta ja 9 miljoonan tonnin hiilidioksidipäästöt. Tekninen raportti 27.9.2016 otsikolla “Raw material, fuel consumption and CO2 emissions related to early removal of passenger car tyres”.
Michelinin sisäiset laskelmat Ladoux’ssa (teknologiakeskus, Clermont-Ferrand, Ranska).
(3) Ensimmäisestä kilometristä viimeiseen (viimeinen= 2 mm urasyvyys) rengaskoossa 205/55 R16 91H, MICHELIN CROSSCLIMATE+ ylittää UN/ECE-säännön R117 mukaisen märkäpidon vähimmäistason testeissä talvi- ja kesärenkaisiin verrattuna.

(4) 3PMSF = kolme vuorenhuippua ja lumihiutalesymboli. Sertifikaatti koskien renkaan suorituskykyä lumella (jarrutus & kiihdytys). MICHELIN CrossClimate+ on kesärengas. Suomen talviolosuhteissa Michelin suosittelee käytettäväksi Michelin-talvirenkaita.
(5) Ensimmäisestä kilometristä viimeiseen (viimeinen = 2 mm urasyvyys) rengaskoossa 205/55 R16 91V, MICHELIN PRIMACY 4 ylittää UN/ECE-säännön R117 mukaisen märkäpidon vähimmäistason.

(6) TÜV SÜDin Michelinin toimeksiannosta suorittamat jarrutustestit (80-20 km/t) märällä tiellä kesä-heinäkuussa 2017 rengaskossa 205/55 R 16 91V, testiautona VW Golf 7, MICHELIN PRIMACY 4 verrattuna kilpailijoihinsa: BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO ; CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5 ; DUNLOP BLURESPONSE ; GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE ; PIRELLI CINTURATO P7 BLUE.

(7) Edellytttäen, että renkaat ovat kuluneet tasaisesti ja renkaan ja ajoneuvonvalmistajan suosituksia on noudatettu. Kysy tarvittaessa neuvoa rengasasiantuntijalta.
EU-direktiivi 89/459/EEC
(8) Ernst & Youngin raportti ”Pas de fatalité à l’obsolescence programmée” toukokuulta 2017.
*Edellyttäen, että renkaasi ovat kuluneet tasaisesti ja niitä on käytetty rengas- ja autovalmistajan suositusten mukaisesti. Jos olet epävarma, ota yhteys asiantuntijaan.

 

Tarvitsetko lisätukea?