(1) Lähde: Michelin Automotive Original Equipment Department – sisäinen tietokanta-analyysi joulukuussa 2021.
(2) Tulokset voivat vaihdella ajoneuvon, rengassarjan ja -koon, nopeuden ja ajo-olosuhteiden mukaan.
(3) Renkaiden vierintävastus on puolet alhaisempi MICHELIN Energy -renkaan (RR>12 kg/T) ja MICHELIN e.Primacy- ja MICHELIN Pilot Sport EV -renkaan välillä (RR <5 kg/T)
(4) MICHELIN Acoustic Technology alentaa auton sisällä havaittavaa melutasoa lähes 20 % (sisäinen melumittaus, joka tehtiin vuonna 2020 KIA Cadenzan rengaskoossa 245/45 R19. Melutaso mitattuna alueella 170- 230 Hz.) Tulokset voivat vaihdella ajoneuvon, rengassarjan ja -koon, nopeuden ja ajo-olosuhteiden mukaan.
(5) Uutena Michelin e.Primacy tuottaa keskimäärin 2 kg/t vähemmän vierintävastusta kuin kilpailijat, mikä vastaa 0,2 l pienempää polttoaineenkulutusta per 100 km VW Golf 7 1.5 TSI -autolla. Sähköautolla (VW e.Golf) pienempi vierintävastus vastaa toimintasäteen kasvua 7 %:lla. (3) - Energiankulutuksella tarkoitetaan bensiiniä polttomoottori- ja hybridiautoissa, sähköä sähköautoissa.
(6) MICHELIN City Grip Saver -renkaalla on erittäin pieni vierintävastus uuden "Electric ready" -silikapohjaisen materiaalin ansiosta, jonka energiahävikki on erittäin alhainen. Näin akkusi kestää pidempään kuin alkuperäisillä MICHELIN City Grip* -renkailla ajettaessa. (Energiahävikin mallinnus 100/80-14 M/C 48S CITY GRIP SAVER TL- ja CITY GRIP-renkaiden välillä. Tehty Michelinin tutkimuskeskuksessa Ranskassa heinäkuussa 2018). Lisätietoja: https://www.michelin.fi/motorbike/tyres/michelin-city-grip-saver
(7) Alhainen polttoaineenkulutus - AutoBild palkitsi MICHELIN ENERGY SAVER+ -renkaan "Eco Champion" -palkinnolla vuonna 2013
(8) Lue lisää osoitteesta https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/for-the-planet/environmental-approach