LÖYDÄ OIKEA RENGASLÖYDÄ OIKEA RENGAS NÄYTÄ KAIKKI RENKAATNÄYTÄ KAIKKI RENKAAT JÄLLEENMYYJÄTJÄLLEENMYYJÄT

X-Ice North 4MICHELIN X-Ice North 4

MICHELIN X-Ice North 4
  • Uutuus
  • Talvirenkaat
X-Ice North 4
X-Ice North 4
  • YLÖS

RENKAAN HANKINTA

LISÄÄ TIETOA

JÄLLEENMYYJÄHAKU

Kuinka hyvin tunnet talvirengasmääräykset?

MICHELIN X-ICE NORTH 4
TESTATTU ÄÄRIOLOSUHTEISSA. SOVELTUU PÄIVITTÄISEEN AJOON.

RENKAAN EDUT


Ykkönen jarrutuksessa jäällä, uutena ja 10 000 ajokilometrin jälkeen

-  3,7 metriä lyhyempi jarrutusmatka jäällä uutena(1)
- 4,8 metriä lyhyempi jarrutusmatka jäällä 10 000 ajokilometrin jälkeen(2)


Ykkönen käsittelyssä jäällä

Michelin X-Ice North 4 –renkaan kierrosaika käsittelyradalla jäällä on keskimäärin 3,2 s kilpailijoita nopeampil(3)


Mukavat ja luotettavat ajo-ominaisuudet

- Alhainen äänitaso ja hyvä ajo-mukavuus asfaltilla (subjektiivisten ja objektiivisten testien perusteella)(4)
- Erinomainen suorituskyky lumella jarrutuksessa ja kiihdytyksessä(5)

Tuntuvasti pienempi polttoaineen kulutus  verrattuna edeltäjäänsä.
Vierinvastus alentunut 19 %(6)

TEKNISET TIEDOT


Poikkeuksellinen kiihdytys- ja jarrutuskyky jäällä 250 nastan ansiosta.

Renkaan pintakuvio on suunniteltu niin, että siihen on voitu sijoittaa suuri määrä nastoja sekä kulutuspinnan keskelle että reunoille. Renkaassa on yhteensä 22 samansuuntaista nastoitusriviä (vain 10 riviä X-ICE North 3:ssa). Matemaattisiin algoritmeihin perustuvan suunnittelun ansiosta nastat on sijoitettu niin, että renkaan pito on optimaalinen ja sen melutaso on alhainen.


WRC-rallista inspiraationsa saaneet nastat tarjoavat pitoa ja kestävää suorituskykyä.

Uusimman sukupolven nastojen ja uuden pintakuvion yhdistelmän ansiosta MICHELIN X-ICE NORTH 4 -renkaalla on erittäin pitkä käyttöikä.

Nastateknologia: MICHELIN X-ICE NORTH 4 -renkaassa käytetään teräsnastoja.
Nastojen muotoilu ja nastan/pintakuvion vuorovaikutus on optimoitu, mikä takaa maksimaalisen pidon jäällä lain määräyksiä kunnioittaen


Uusi pintakuvio, joka takaa hyvän pidon kaikissa talviolosuhteissa.

Pintakuvio: Uusimman sukupolven V-kuviointi kulutuspinnassa on suunniteltu poistamaan lumen ja loskan.
Kuvion pohjaan saakka ulottuvien lamellien määrää on kasvatettu 50 % edeltäjään verrattuna, mikä takaa optimaalisen suorituskyvyn kaikissa talviolosuhteissa

Koot ja luokitusmerkinnät

Koot ja luokitusmerkinnät

Leveys Profiilisuhde Vannehalkaisija Kantavuustunnus Suorituskykyluokka Erityismerkintä
185 65 R 15 92 T XL - - -
195 65 R 15 95 T XL - - -
195 60 R 15 92 T XL - - -
195 60 R 16 93 T XL - - -
205 60 R 15 95 T XL - - -
205 60 R 16 96 T XL - - -
205 55 R 16 94 T XL - - -
205 50 R 17 93 T XL - - -
215 65 R 16 102 T XL - - -
225 60 R 16 102 T XL - - -
225 55 R 17 101 T XL - - -
225 45 R 17 94 T XL - - -
225 45 R 18 95 T XL - - -
235 50 R 17 100 T XL - - -
235 50 R 18 101 T XL - - -
235 45 R 18 98 T XL - - -
235 45 R 19 99 H XL - - -
245 50 R 18 104 T XL - - -
245 45 R 18 100 T XL - - -
245 40 R 18 97 T XL - - -
245 45 R 19 102 H XL - - -
255 45 R 18 103 T XL - - -
255 40 R 18 99 T XL - - -
255 40 R 19 100 H XL - - -
  • HENKILÖAUTOT
  • SUV / 4X4
  • JAKELUAUTOT
Loader

Laillinen huomautus

(1) TEST WORLDin Michelinin tilauksesta suorittamat jarrutustestit jäällä (30-5 km/t) sekä kiihdytystestit jäällä (5-30 km/t) joulukuun 2017 ja tammikuun 2018 välisenä aikana. Rengaskoko oli 205/55 R 16 91V ja testiautona oli VW Golf 7. MICHELIN X-Ice North 4 -rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin: BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkapeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Kolmen testiolosuhteen keskiarvo (-12 °C, - 10 °C ja -4 °C).
(2) TEST WORLDin Michelinin tilauksesta suorittamat jarrutustestit jäällä (30-5 km/h) tammikuussa 2018. Rengaskoko oli 205/55 R 16 91V ja testiautona oli VW Golf 7. MICHELIN X-Ice North 4 –rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin: BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkapeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Kahden testiolosuhteen keskiarvo (-15 °C ja -8 °C) 10 000 ajokilometrin jälkeen todellisissa ajo-olosuhteissa Pohjois-Suomessa.
(3) TEST WORLDin Michelinin tilauksesta suorittamat testit joulukuun 2017 ja tammikuun 2018 välisenä aikana. Käsittely/pitotestit jäällä ajettiin 1 000 m pituisella jääradalla. Rengaskoko oli 205/55 R16 91V ja testiautona oli VW Golf 7. MICHELIN X-Ice North 4 –rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin: BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, NOKIAN Hakkapeliitta 9, PIRELLI Ice Zero. Kahden testiolosuhteen keskiarvo (-11 °C ja -4 °C).
(4) TÜVin Saksassa Michelinin tilauksesta suorittamat subjektiiviset ja objektiiviset melutestit mustalla asfaltilla tammikuussa 2018. Rengaskoko oli 205/55 R 16 91V ja testiautona oli VW Golf VII 1.5 TSI. MICHELIN X-Ice North 4 –rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin: BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, NOKIAN Hakkapeliitta 9, PIRELLI Ice Zero. Kolmen nopeuden keskiarvo (50 - 80 - 110 km/h).
(5) TEST WORLDin Michelinin tilauksesta suorittamat jarrutus- ja kiihdytystestit lumella joulukuun 2017 ja tammikuun 2018 välisenä aikana. Rengaskoko oli 205/55 R 16 91V ja testiautona oli VW Golf 7. MICHELIN X-Ice North 4 –rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin : BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkapeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Kahden testiolosuhteen keskiarvo (-10 °C ja -15 °C).
(6) Michelinin sisäiset testit Ladoux’n teknologiakeskuksessa (Clermont-Ferrand, Ranska) elokuun 2016 - marraskuun 2017 välisenä aikana 205/55R16 X-Ice North 3- ja 205/55R16 X-Ice North 4 -renkailla.

Liikenneturvallisuuden vuoksi renkaat on pidettävä hyvässä kunnossa ja vaihdettava tarpeen tullen uusiin.  Lataa turvallisuus- ja käyttöohjeemme tästä.