Toisin kuin muissa World Endurance Championshipin (WEC) osakilpailuissa, joissa tiimit joutuvat rajoittumaan kahteen slick-tyyppiin, Le Mansin 24 tunnin ajon säännöt sallivat kaikkien kolmen slick-yhdisteen käytön.
Hypercar-tiimit voivat valita kolmesta slick-renkaasta (Soft, Medium, Hard).
- Soft: alle 15 °C:n lämpötila tai yöajo.
- Medium: yli 15 °C:n lämpötila.
- Hard: yli 30 °C:n lämpötila.
- Saatavana on myös monipuolinen sadekelin rengas kosteisiin ja erittäin märkiin olosuhteisiin.
Hyperautot ovat huippuluokan superautoja ja edustavat tehokkaimpien prototyyppien (noin 1 000 hv) pääluokkaa. Hypercar-luokka jakaantuu kahteen tyyppiin: LMH (Le Mans Hypercar), jossa ajavat Toyota, Peugeot, Ferrari, Glickenhaus ja Vanwall, sekä LMDh (Le Mans Daytona hybrid), johon kuuluvat Porsche ja Cadillac.
LMGTE AM -autoihin on valittavana kolme erityyppistä slick-rengasta ja kaksi sadekelin rengasta.
- Soft: esim. alle 20 °C:n lämpötila tai yöajo.
- Medium: lämpötila 15-35 °C.
- Hard: yli 30 °C:n lämpötila.
- Sadekelin renkaat: Michelin Drying Wet -renkaissa (kuivuva rata) ja Full Wet -renkaissa (voimakas sade) on identtinen kulutuspinta.
Le Mansin kilpailun 100-vuotisjuhlia varten Michelin-renkaiden sivuseinissä on värikoodatut merkinnät, joiden avulla kulloinkin käytössä oleva rengastyyppi on helpompi tunnistaa.
FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) ja ACO ovat nimenneet Michelinin Hypercar-prototyyppien ainoaksi rengastoimittajaksi. LMGTE Am -määräykset sallivat avoimen kilpailun rengasmerkkien välillä, mutta kaikki kilpailijat ovat päättäneet kilpailla Michelin-renkailla vuodesta 2018 lähtien.
Lisätietoja Le Mansin 24 tunnin ajosta ja kisaan osallistuvista Michelin-renkaista löytyy vuoden 2023 kisaoppaastamme.