Toisin kuin muissa World Endurance Championshipin (WEC) osakilpailuissa, joissa tiimit joutuvat rajoittumaan kahteen slick-tyyppiin, Le Mansin 24 tunnin ajon säännöt sallivat kaikkien kolmen slick-yhdisteen käytön.
Hypercar-tiimit voivat valita kolmesta slick-renkaasta (Soft, Medium, Hard).
- Soft: alle 15 °C:n lämpötila tai yöajo.
- Medium: yli 15 °C:n lämpötila.
- Kova: yli 30 °C:n lämpötila.
- Monipuolinen WET-malli on saatavana myös kosteisiin ja erittäin märkiin olosuhteisiin.
Hyperautot ovat huippuluokan superautoja ja edustavat tehokkaimpien prototyyppien (noin 1 000 hv) pääluokkaa. Hypercar-luokka jakaantuu kahteen tyyppiin: LMH (Le Mans Hypercar), jossa ajavat Toyota, Peugeot, Ferrari, Isotta Fraschini ), sekä LMDh (Le Mans Daytona hybridi) -prototyypit, johon kuuluvat Porsche, Cadillac, Lamborghini, Alpine & BMW.
Le Mansin kilpailun100-vuotisjuhlastalähtien Michelin' -renkaiden sivuseinissä on värikoodatut merkinnät, joiden avulla kulloinkin käytössä oleva rengastyyppi on helpompi tunnistaa.
FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) ja ACO ovat nimenneet Michelinin Hypercar-prototyyppien ainoaksi rengastoimittajaksi.
Lisätietoja Le Mansin 24 tunnin ajosta ja kisaan osallistuvista Michelin-renkaista löytyy vuoden kisaoppaastamme 2024.