(1) Lue lisää osoitteesta https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/working-towards-sustainable-mobility
(2) raaka-aineiden toimituksesta ja tuotannosta käyttöön ja kierrätykseen
(3) Jarrutus kuluneena märällä tiellä -TÜV SÜDin Michelinin tilauksesta kesäkuussa 2021 tekemät jarrutustestit (80-20 km/h) 205/55 R16 91V -renkailla, jotka oli asennettu VW Golf 8:lla ajoenuvoon(kuluneella tarkoitetaan renkaita, jotka on koneellisesti kulutettu eli hiottu kuvionsyvyyden osoittimeen saakka eurooppalaisen testistandardin ECE R30r03f mukaisesti)
(4) Viimeisellä kilometrillä tarkoitetaan pienintä sallittua kuvionsyvyyttä (1,6 mm). Noudata paikallista lainsäädäntöä koskien renkaiden urasyvyyttä. Lisätietoa osoitteessa https://www.michelin.fi/performance-made-to-last
(5) Seuraavat renkaat on suunniteltu tarjoamaan pitkäikäisyyttä ja kestävää suorituskykyä: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV, MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6 ja MICHELIN Pilot Alpin 5
(6) Sisäinen laskelma, jossa MICHELIN Energy -rengasta (vierintävastus>12kg/T) verrataan MICHELIN e.Primacy- ja MICHELIN Pilot Sport EV -renkaisiin (vierintävastus<5kg/T)
(7) ”Päivittäisjätteet”: elintarvikejätteet, ruoka, muovipakkaukset, muovipullot.
(8) Michelin-yhtymän renkaiden valmistuksessa vuosina 2020–2030 käyttämien kierrätysmateriaalien kumulatiivinen laskettu määrä tavoitteena saavuttaa 40 % kierrätysmateriaalien osuus vuoteen 2030 mennessä.
(9) Michelinin mukaan kestäviä materiaaleja ovat joko kierrätetyt tai biopohjaiset materiaalit, jotka ovat uusiutuvia ihmisen eliniän ajan ja jotka eivät kilpaile elintarvikealan kanssa. Michelinin mukaan uusiutumattomat luonnonmateriaalit, kuten öljy, eivät ole kestäviä. Eräät materiaalit, vaikka ovatkin luonnollista mineraalista alkuperää, kuten piidioksidi, eivät sellaisenaan kuulu Michelinin "kestävän materiaalin" määritelmään.
(10) Perustuu sisäisiin testeihin verrattuna nykyiseen markkinoilla olevaan MICHELIN Primacy 4 235/55R19 105W -renkaaseen
(11) Kierrätysmateriaalit ovat raaka-aineita, joilla teollisuus- tai kulutuksen jälkeinen jäte käsitellään uudelleen tuotteiksi, materiaaleiksi tai aineiksi. Energian uudelleenkäyttö ja materiaalien uudelleenkäsittely energiana käytettäviksi eivät sisälly tähän. (Perustuu Euroopan jätedirektiivin määritelmään).
(12) UPTIS:
Ainutlaatuinen puhkeamaton rengas (Puncture-proof Tire System) on kehitetty yhteistyössä Maxionin kanssa, joka on UPTIS-renkaan erityisvanteen toimittaja.
(13) Vastaa eturenkaiden ja takarenkaiden massan painotettua keskiarvoa - joista 33 % ja 46 % on kestävää materiaalia.