(1) Tasapainoinen suorituskyky on todistettu vuosien 2020 ja 2021 aikana tehdyissä testeissä, joissa mitattiin renkaiden jarrutustehoa kuivalla, jarrutustehoa märällä uutena ja kuluneena, jarrutustehoa lumella uutena ja kuluneena, pitoa lumella uutena ja kuluneena, vierintävastusta sekä kulutuskestävyyttä. Ks. testitulokset laillisissa huomautuksissa 2, 3, 4, 5, 6, 7 - MICHELIN CrossClimate 2 saavuttaa kuusi ykkössijaa kaikkiaan yhdeksästä testistä.
(2) TÜV SÜD in Michelinin tilauksesta joulukuusta 2020 huhtikuuhun 2021 tekemät jarrutustestit lumella (30-10 km/h) rengaskoossa 205/55 R16 94V XL, testiautona oli VW Golf 7, (kuluneella tarkoitetaan renkaita, jotka on koneellisesti kulutettu eli hiottu kuvionsyvyyden osoittimeen saakka eurooppalaisen testistandardin ECE R30r03f mukaisesti). Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (uusina: 100% - kuluneina: 100%), MICHELIN CrossClimate + (uusina: 95% - kuluneina: 88,2%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (uusina: 92,4% - kuluneina: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (uusina: 99,5% - kuluneina: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (uusina: 97,6% - kuluneina: 94,1%); ja TÜV SÜDin Michelinin tilauksesta huhtikuussa 2021 tekemät jarrutustestit lumella (30-10 km/h) rengaskoossa 205/55 R16 94V XL, testiautona oli VW Golf 7. Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (uusina: 100% - kuluneina: 100%) ja PIRELLI Cinturato All Season SF2 (uusina: 92,1% - kuluneina: 89,3%).
(3) TÜV SÜD in Michelinin tilauksesta joulukuusta 2020 huhtikuuhun 2021 tekemät pitotestit lumella rengaskoossa 205/55 R16 94V XL, testiautona oli VW Golf 7, (kuluneella tarkoitetaan renkaita, jotka on koneellisesti kulutettu eli hiottu kuvionsyvyyden osoittimeen saakka eurooppalaisen testistandardin ECE R30r03f mukaisesti). Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (uusina: 100% - kuluneina: 100%); MICHELIN CrossClimate + (uusina: 95,1% - kuluneina: 87,6%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (uusina: 84,6% - kuluneina: 65,2%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (uusina : 95,6% - kuluneina: 91,6%) ; GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (uusina: 94,6% - kuluneina: 90,4%) ; ja TÜV SÜDin Michelinin tilauksesta huhtikuussa 2021 tekemät pitotestit lumella rengaskoossa 205/55 R16 94V XL, testiautona oli VW Golf 7. Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (uusina: 100% - kuluneina: 100%) ja PIRELLI Cinturato All Season SF2 (uusina: 94,0% - kuluneina: 92,1%).
(4) TÜV SÜD in Michelinin tilauksesta joulukuusta 2020 huhtikuuhun 2021 tekemät jarrutustestit märällä tiellä (80-20 km/h) rengaskoossa 205/55 R16 94V XL, testiautona oli VW Golf 7 (kuluneella tarkoitetaan renkaita, jotka on koneellisesti kulutettu eli hiottu kuvionsyvyyden osoittimeen saakka eurooppalaisen testistandardin ECE R30r03f mukaisesti). Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (uusina: 100% - kuluneina: 100%); MICHELIN CrossClimate + (uusina: 98,2% - kuluneina: 101,1%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (uusina: 103,2% - kuluneina: 99,5%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (uusina: 94,9% - kuluneina: 96,1%) ; GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (uusina: 95% - kuluneina: 93,5%) ja TÜV SÜDin Michelinin tilauksesta huhtikuussa 2021 tekemät jarrutustestit märällä tiellä (80-20 km/h) rengaskoossa 205/55 R16 94V XL, testiautona oli VW Golf 7. Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (uusina: 100% - kuluneina: 100%) ja PIRELLI Cinturato All Season SF2 (uusina: 96,8% - kuluneina: 89,5%).
(5) TÜV SÜD in Michelinin tilauksesta joulukuusta 2020 huhtikuuhun 2021 tekemät jarrutustestit kuivalla tiellä (100-0 km/h) rengaskoossa 205/55 R16 94V XL, testiautona oli VW Golf 7. Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), MICHELIN CrossClimate + (96,3%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%), CONTINENTAL AllSeasonContact (92,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (90,1%), jaTÜV SÜDin Michelinin tilauksesta huhtikuussa 2021 tekemät jarrutustestit kuivalla tiellä (100-0 km/h). Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (100%) ja PIRELLI Cinturato All Season SF2 (95,9%).
(6) DEKRA TEST CENTER in Michelinin tilauksesta tekemä kulumistesti maaliskuussa 2021. Rengaskokona 205/55 R16 94V XL ja testiautona VW Golf 7. Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (100%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%) ; GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%) - Kestävyystesti ajettiin keskimääräisessä todellisessa käytössä (D50), ja ajetun testimatkan pituus oli 11 568 km, mistä käyttöikä ekstrapoloitiin 1,6 mm:n kuviosyvyyteen saakka, ja DEKRA TEST CENTERin Michelinin tilauksesta tekemä kulumistesti huhtikuussa 2021. Rengaskokona 205/55 R16 94V XL ja testiautona VW Golf 7. Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 (100%) and PIRELLI Cinturato All Season SF2 (78%) - Kestävyystesti ajettiin keskimääräisessä todellisessa käytössä (D50), ja ajetun testimatkan pituus oli 10 000 km, mistä käyttöikä ekstrapoloitiin 1,6 mm:n kuviosyvyyteen saakka.
(7) Applus Idiadan Michelinin tilauksesta elokuussa 2020 tekemä koneellinen vierintävastustesti 205/55 R16 94V XL-rengaskoossa. Testissä verrattiin toisiinsa MICHELIN CrossClimate 2 -rengasta (7,11 kg/t) ja MICHELIN CrossClimate+ -rengasta (8,05 kg/t). Ympäristötietoinen ajaminen riippuu ennen kaikkea ajotavasta, ajoneuvosta ja rengaspaineista.
(8) Vierintävastus - MICHELIN CrossClimate2:n useimmat koot sijoittuvat B-luokkaan eurooppalaisessa vierintävastuksen rengasmerkintäasteikossa A-B-C-D-E. Tämä vastaa kesärenkaiden osalta standardia, sillä ”Product Tracking – Average Premium Summer tire market in Europe 2021” -listauksessa useimmat renkaat sijoittuvat B-luokkaan tai sitä ylemmäs.
(9) Myyntimenestys - Lähde = GFK-myyntipaneeli HA/All Season kesä (kaikki hintaluokat) - Ajanjakso: 01/2021 – 12/2021. Alue: Iso-Britannia, Saksa, Italia, Espanja, Turkki, Kreikka, Puola ja Romania.
(10) 3PMSF: Vuorenhuippu/lumihiutalesymboli.