MICHELIN Pilot Sport EV
(1) Kaarrevakaus - Sisäinen, renkaiden kaarrevakautta mittaava tutkimus, joka suoritettiin koneellisesti lokakuussa 2020 rengaskoossa 255/45 R19. Vertailurenkaina MICHELIN Pilot Sport EV ja MICHELIN Pilot Sport 4 SUV.
(2) - Pidempi sähköauton kantama - Sisäiset vierintävastusmittaukset 10/2020, rengaskoko 255/45 R19, vertailurenkaina MICHELIN Pilot Sport EV (6,7kg/t) ja MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). Sähköautolla, jonka paino on 2151 kg ja kantama 540 km, tämä 2,1 kg/t ero tarkoittaa yli 60 km lisäystä toimintamatkaan, tai yli 10 % lisää verrattuna alkuperäiseen toimintamatkaan.
(3) - Rengasmelu - Vuonna 2016 suoritettu sisäisen rengasmelun mittaus rengaskoossa 245/45 R19, testiautona KIA Cadenza. Melutaso mitattuna 170–230 Hz taajuudella. Tulokset voivat vaihdella ajoneuvon, rengasvalikoiman ja koon, nopeuden ja tieolosuhteiden mukaan.
MICHELIN e·Primacy
(4) - Vierintävastustesti - Michelinin Applus Idiadalta tilaamat koneistetut vierintävastustestit kesäkuussa 2020 (uusilla renkailla) ja elokuussa 2020 (2 mm:een kulutetuilla renkailla). Rengaskoko: 205/55 R16 91V, vertailurenkaat:MICHELIN e.PRIMACY (uutena: 5,58 kg/t & kuluneena: 5,13 kg/t), MICHELIN PRIMACY 4 (uutena: 7,74 kg/t & kuluneena: 6,25 kg/t), BRIDGESTONE TURANZA T005 (uutena: 7,17 kg/t & kuluneena: 5,81 kg/t), CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (uutena: 6,39 kg/t & kuluneena: 5,49 kg/t) ; CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (uutena: 8,93 kg/t ja kuluneena 6,94 kg/t) ; DUNLOP BLURESPONSE (uutena: 7,97 kg/t & kuluneena: 5,54 kg/t), GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (uutena: 7,01 kg/t & kuluneena: 5,38 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (uutena: 6,96 kg/t & kuluneena: 6,30 kg/t) ja PIRELLI CINTURATO P7 (uutena: 8,79 kg/t & kuluneena: 6,97 kg/t).
(5) - MICHELIN e·PRIMACY -renkaat määritellään Premium-kesärenkaiksi, kuten CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI ja DUNLOP. Niitä ei ole suunniteltu ensiasennussovelluksia varten (saavuttamaan autonvalmistajien erityistavoitteita), vaan renkaat voidaan ostaa jälleenmyyjiltä.
(6) - Pidempi sähköajoneuvojen toimintamatka ja pienemmät CO2-päästöt - Uutena MICHELIN e.Primacy tuottaa keskimäärin 2 kg/t vähemmän vierintävastusta kuin kilpailijat, mikä vastaa 0,2 litraa pienempää polttoaineenkulutusta per 100 km, ja CO2-päästöissä jopa 5 g VW-Golf 7 1.5 TSI-autolla. Sähköautolla (VW e.Golf) pienempi vierintävastus vastaa toimintasäteen kasvua 7 %:lla.
(7) - Kestävyys - DEKRA-testauslaitoksen Michelinin toimeksiannosta suorittamat kestävyystestit kesä-heinäkuussa 2020 rengaskoossa 205/55 R16 91V, testiautona VW Golf 7. Vertailurenkaina Michelin e.Primacy (100 %) ja Michelin Primacy 4 (102,1%). Kestävyystesti ajettiin normaaleissa ajo-olosuhteissa (D50) 14 460 km matkalla ja mittausten tulokset ekstrapoloitiin 1,6 millimetrin kuvionsyvyyteen. Testivoittaja ADAC 2020 -kesärengastestissä rengaskoossa 2020 235/55 R17, jonka ADAC suoritti Ford Kugalla vuonna 2020. Tämä testi suoritettiin renkaalla 235/55 R17. Michelin Primacy 4 on paras 12 testatusta renkaasta testattujen ominaisuuksien (märkä, kuiva, melu, kuluminen, polttoaineenkulutus) mukaan. Michelin Primacy 4 on testivoittaja seuraavin kommentein: "Erittäin tasapainoinen, huippuarvosanat märällä, erittäin vähäinen kuluminen, erittäin hyvä kuivalla" - Sijalla 1.0 kulumisessa.
(8) - Märkäpito -MICHELIN e.Primacy -renkaalla on B-luokitus märkäpidossa EU-rengasmerkintäjärjestelmässä.