(1) Tasapainoinen suorituskyky – Tasapainoinen suorituskyky todistettu vuosina 2020 ja 2021 tehdyissä testeissä: kuivajarrutus, märkäjarrutus sekä uutena että kuluneena, lumijarrutus sekä uutena että kuluneena, lumipito sekä uutena että kuluneena, pitkä käyttöikä. Katso testien yksityiskohdat oikeudellisissa maininnoissa 2, 3, 4, 5, 6 – MICHELIN CrossClimate 2 SUV on saavuttanut 8 johtavaa sijaa 8 testissä
(2) Käyttöikä – Käyttöikätesti, jonka DEKRA TEST CENTER teki Michelinin toimeksiannosta tammikuussa 2022 rengaskoolla 235/60 R18 107V ja 107W HYUNDAI Santa Fé 2.2 l. CRDI vertasi renkaita MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100 %) ja BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (55,9 %); CONTINENTAL AllSeason Contact (93,0 %); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,8 %); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (95,5 %). Käyttöikätesti keskimääräisessä todellisessa käytössä (D50) 11 568 km:n ajolla ja ekstrapoloitu käyttöikä 1,6 mm:iin.
(3) Lumijarrutustesti – Michelinin toimeksiannosta TÜV SÜD Product Service suoritti lumijarrutustestejä nopeudella 30–10 km/h, välillä lokakuu 2021 – tammikuu 2022 (kulunut tarkoittaa koneella kulutettua kulutuspinnan kulumisvaroittimen syvyyteen asti eurooppalaisen asetuksen mukaisesti: ECE R30r03f), rengaskoolla 235/60 R18 107V ja 107W Audi Q5 40TDI 204hv, Audi Q5 50TFSIe 300hv, vertailussa MICHELIN CrossClimate 2 SUV (uusi: 100 % – kulunut: 100 %) verrattuna BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (uusi: 82,2 % – kulunut: 67,0 %); CONTINENTAL AllSeason Contact (uusi: 93,6 % – kulunut: 83,5 %); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (uusi: 89,9 % – kulunut: 83,9 %); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (uusi: 71,8 % – kulunut: 61,2 %). Laskelmat perustuvat keskimääräisiin hidastuvuuksiin mitatuilla pysähtymismatkoilla nopeudella 30–10 km/h.
(4) Lumipitotesti – Michelinin toimeksiannosta TÜV SÜD Product Service suoritti lumipitotestejä nopeudella 5–30 km/h, välillä lokakuu 2021 – tammikuu 2022 (kulunut tarkoittaa koneella kulutettua kulutuspinnan kulumisvaroittimen syvyyteen asti eurooppalaisen asetuksen mukaisesti: ECE R30r03f), rengaskoolla 235/60 R18 107V ja 107W Audi Q5 40TDI 204hv, Audi Q5 50TFSIe 300hv, vertailussa MICHELIN CrossClimate 2 SUV (uusi: 100 % – kulunut: 100 %) verrattuna BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (uusi: 75,2 % – kulunut: 67,3 %); CONTINENTAL AllSeason Contact (uusi: 93,4 % – kulunut: 84,1 %); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (uusi: 88,8 % – kulunut: 80,9 %); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (uusi: 64,3 % – kulunut: 46,3 %). Laskelmat perustuvat keskimääräisiin kiihtyvyyksiin ja todellisissa testeissä mitattuihin kiihtyvyysaikoihin 5–30 km/h.
(5) Jarrutustesti märällä – Michelinin toimeksiannosta TÜV SÜD Product Service suoritti jarrutustestejä märällä pinnalla nopeudella 80–20 km/h, välillä lokakuu 2021 – tammikuu 2022 (kulunut tarkoittaa koneella kulutettua kulutuspinnan kulumisvaroittimen syvyyteen asti eurooppalaisen asetuksen mukaisesti: ECE R30r03f), rengaskoolla 235/60 R18 107V ja 107W Audi Q5 40TDI 204hv, Audi Q5 50TFSIe 300hv, vertailussa MICHELIN CrossClimate 2 SUV (uusi: 100 % – kulunut: 100 %) verrattuna BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (uusi: 96,3 % – kulunut: 98,5 %); CONTINENTAL AllSeason Contact (uusi: 94,5 % – kulunut: 91,7 %); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (uusi: 95,5 % – kulunut: 99,1 %); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (uusi: 87,2 % – kulunut: 90,4 %). Suorituskyvyn keskiarvo korkean ja matalan μ:n märällä pinnalla kahdella eri lämpötila-alueella.
(6) Kuivajarrutustesti – Michelinin toimeksiannosta TÜV SÜD Product Service suoritti kuivajarrutustestejä nopeudella 100–0 km/h, välillä lokakuu 2021 – tammikuu 2022, rengaskoolla 235/60 R18 107V ja 107W Audi Q5 40TDI 204hv, Audi Q5 50TFSIe 300hv, vertailussa MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100 %) ja BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (96,4 %); CONTINENTAL AllSeason Contact (96,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,6 %); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (94,9 %).