Trial-rengasvinkki
Trial-renkaiden asentaminen on hankalaa niiden mallin vuoksi. Jos painaa liian kovaa, jalkaosan vaijerit saattavat rikkoutua. Noudata tarkkaan vannekoukkujen asennusohjeita (voitele, pidä hyvin kiinni vastakkaisen puolen jalkaosasta vanteen syvennyksessä – älä kohdista liiallista voimaa jalkaosaan). Täytä rengas asettamalla kumirengas renkaan jalkaosan ja vanteen väliin tai käyttämällä tiukasti kiristettyä hihnaa kulutuspinnan alueella, jotta alustava paineistus voidaan suorittaa.
Renkaan kuluminen
Kulutuspinta on se renkaan osa, joka pääosin varmistaa renkaan pidon. Kulutuksen myötä renkaan pito heikkenee. Muista siis säännöllisesti tarkistaa, onko renkaassa kulumisen merkkejä: tarkista urasyvyys ja kulumismuoto silmämääräisesti. Myös rengaspaineilla on suora vaikutus kulumiseen.
Sama rengaskoko, kaksi mahdollista luokitusta
Huomio! Samalle rengaskoolle on kaksi mahdollista luokitusta.
- Vanha luokitus: MICHELIN Enduro, Desert Race -mallistoissa kokomerkintä perustuu renkaan leveyteen uran tasolta mitattuna
- Uusi luokitus: MICHELIN StarCross, Tracker, AC10, Trial -mallistoissa kokomerkintä perustuu renkaan leveyteen sivuseinämän tasolta mitattuna
Esimerkiksi: 140/80-18 -enduro-rengas vastaa 120/90-18 -motocross-rengasta (katso alla oleva taulukko).