(1) Tasapainoinen suorituskyky-Tasapainoinen suorituskyky on todistettu vuosien 2020 ja 2021 aikana tehdyissä testeissä, joissa mitattiin renkaiden jarrutustehoa kuivalla, jarrutustehoa märällä uutena ja kuluneena, jarrutustehoa lumella uutena ja kuluneena, pitoa lumella uutena ja kuluneena ja käyttöikää. Ks. testitulokset oikeudellisissa huomautuksissa 3, 4, 5, 6, 7 - MICHELIN CrossClimate 2 SUV saavuttaa 8 ykkössijaa kaikkiaan 8 testistä. Laillinen urasyvyys tai ”kulunut” tarkoittaa, että rengasta on kulutettu koneellisesti kulumisvaroittimen tasoon asti Euroopan ECE R30r03f säädöksen mukaisesti.
(2) Myyntimenestys - Lähde = GFK-myyntipaneeli HA/All Season kesä (kaikki hintaluokat) - Ajanjakso: 01/2021 - 12/2021. Alue: Iso-Britannia, Saksa, Italia, Espanja, Turkki, Kreikka, Puola ja Romania.
(3) Jarrutustesti lumisella tiellä - TÜV SÜDin Michelinin tilauksesta lokakuusta 2021 tammikuuhun 2022 tekemät jarrutustestit lumella (50-0 km/h) uusilla ja 2 mm:n kuvionsyvyyteen kulutetuilla renkailla. Rengaskokona oli 235/60 R18 107V ja 107W ja testiautoina olivat Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp . Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (uutena: 30,5 m - kuluneena: 38,4 m) vastaan BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (uutena: 37,1 m - kuluneena: 57,3 m), CONTINENTAL AllSeasonContact (uutena: 32,6 m - kuluneena: 46,0 m), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (uutena: 33,9 m - kuluneena: 45,8 m), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (uutena: 42,5 m - kuluneena: 62,7 m). Ekstrapolointi nopeusväliltä 30-10 km/h arvoon 50-0 km/h perustuu todellisissa testeissä mitatuista jarrutusmatkoista saatuihin keskimääräisiin hidastuksiin.
(4) Pitotesti lumisella tiellä - TÜV SÜDin Michelinin tilauksesta lokakuusta 2021 tammikuuhun 2022 tekemä pitotesti lumisella tiellä (5-30 km/h) uusilla ja kuluneilla renkailla ("kulunut” tarkoittaa, että rengasta on kulutettu koneellisesti kulumisvaroittimen tasoon asti Euroopan ECE R30r03f säädöksen mukaisesti. Rengaskokona oli 235/60 R18 107V ja 107W ja testiautoina Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp. Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (uutena: 100% - kuluneena: 100%) vastaan BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (uutena: 75,2% - kuluneena: 67,3%), CONTINENTAL AllSeasonContact (uutena: 93,4% - kuluneena: 84,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (uutena: 88,8% - kuluneena: 80,9%), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (uutena: 64,3% - 46.3%). Laskelmat perustuvat keskikiihtyvyyksiin, jotka on saatu 5-30 km/h välillä mitatuista renkaiden kiihtyvyysajoista.
(5) Jarrutustesti märällä tiellä - TÜV SÜDin Michelinin tilauksesta lokakuusta 2021 tammikuuhun 2022 tekemät jarrutustestit märällä tiellä (80-20 km/h) uusilla ja 2 mm:n kuvionsyvyyteen kulutetuilla renkailla. Rengaskokona oli 235/60 R18 107V ja 107W ja testiautoina olivat Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp . Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (uutena: 26,5 m - kuluneena: 37,3 m) vastaan BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (uutena: 27,5 m - kuluneena: 37,9 m), CONTINENTAL AllSeasonContact (uutena: 28,0 m - kuluneena: 40,7 m), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (uutena: 27,7 m - kuluneena: 37,6 m), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (uutena: 30,4 m - kuluneena: 41,3 m). Suorituskyvyn keskiarvo korkealla ja matalalla märällä pinnalla kahdella eri lämpötila-alueella.
(6) Jarrutustesti kuivalla tiellä - TÜV SÜDin Michelinin tilauksesta lokakuusta 2021 tammikuuhun 2022 tekemät jarrutustestit kuivalla tiellä (100-0 km/h). Rengaskokona oli 235/60 R18 107V ja 107W ja testiautoina olivat Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp . Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%) vastaan: BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (96,4%), CONTINENTAL AllSeasonContact (96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,6%) ja PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (94,9%).
(7) Kestävyys - DEKRA TEST CENTERin Michelinin tilauksesta tekemä kulumistesti tammikuussa 2022 rengaskoossa 235/60 R18 107V ja 107W, testiautona HYUNDAI Santa Fé 2.2 l. Testissä verrattiin seuraavia renkaita: MICHELIN CrossClimate 2 SUV (n. 34 093 km) vastaan BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (n. -15,124 km), CONTINENTAL AllSeasonContact (n. -2,401 km), GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (n. -1,440 km), PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (-1,543 km). Kulumistesti ajettiin arkiliikenteessä (D50) ja ajetun testimatkan pituus oli 11 568 km, mistä käyttöikä ekstrapoloitiin 1,6 mm:n kuviosyvyyteen saakka.