(1) Moottoritielle määriteltyjen nopeusrajoitusten mukaisesti.
(2) Sisäinen, renkaiden kaarrevakautta mittaava tutkimus, joka suoritettiin koneellisesti lokakuussa 2020 rengaskoossa 255/45 R19. MICHELIN Pilot Sport EV verrattuna MICHELIN Pilot Sport 4 SUV -renkaaseen.
(3) MICHELIN Pilot Sport EV -renkaalla on ”B”-luokitus märkäpidossa EU-rengasmerkintäjärjestelmässä.
(4) Viimeinen kilometri = renkaita on kulutettu koneellisesti kulumisvaroittimen tasoon asti ECE R30r03f säädöksen mukaisesti. 255/45 R19 MICHELIN Pilot Sport EV-renkaan pito ylittää UN/ECE-säännön R117 mukaisen märkäpidon vähimmäistason.
(5) Michelin on vähentänyt teollisuuslaitostensa CO2-päästöjä 25 % vuodesta 2010, ja sen tavoitteena on saavuttaa hiilineutraalius vuoteen 2050 mennessä. Michelin on mukana rahoittamassa hankkeita, joiden tarkoituksena on sitoa tai välttää CO2-päästöjä. Se hyödyntää näistä hankkeista saatavia päästöhyvityksiä kompensoidakseen MICHELIN Pilot Sport EV -renkaiden tuotantoon liittyviä jäännöspäästöjä (raaka-aineiden hankinnasta renkaiden toimittamiseen asiakkaalle). (Jfr Livelihoods Carbon Fund), https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/environment/
(6) MICHELIN Pilot Sport EV -renkaalla on ”B”-luokitus polttoainetaloudellisuudessa EU-rengasmerkintäjärjestelmässä.
(7) Sisäiset vierintävastusmittaukset 10/2020, rengaskoko 255/45 R19, MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) verrattuna MICHELIN Pilot Sport 4 SUV -renkaaseen (8,8 kg/t). Sähköautolla, jonka paino on 2151 kg ja kantama 540 km, tämä 2,1 kg/t ero tarkoittaa yli 60 km lisäystä toimintamatkaan, tai yli 10 % lisää verrattuna alkuperäiseen toimintamatkaan.
(8) Michelinin v. 2016 suorittama sisäisen rengasmelun mittaus rengaskoossa 245/45 R19, testiautona KIA Cadenza. Melutaso mitattuna 170–230 Hz -taajuudella. Tulokset voivat vaihdella ajoneuvon, rengaskoon, ajonopeuden ja tieolosuhteiden mukaan.