⁽¹⁾ TEST WORLDin Michelinin tilauksesta suorittamat jarrutustestit jäällä (30-5 km/t) sekä kiihdytystestit jäällä (5-30 km/t) joulukuun 2017 ja tammikuun 2018 välisenä aikana. Rengaskoko oli 205/55 R 16 91V ja testiautona oli VW Golf 7. MICHELIN X-Ice North 4 -rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin: BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkapeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Kolmen testiolosuhteen keskiarvo (-12 °C, - 10 °C ja -4 °C).
⁽²⁾ TEST WORLDin Michelinin tilauksesta suorittamat jarrutustestit jäällä (30-5 km/h) tammikuussa 2018. Rengaskoko oli 205/55 R 16 91V ja testiautona oli VW Golf 7. MICHELIN X-Ice North 4 –rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin: BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkapeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Kahden testiolosuhteen keskiarvo (-15 °C ja -8 °C) 10 000 ajokilometrin jälkeen todellisissa ajo-olosuhteissa Pohjois-Suomessa.
⁽³⁾ TEST WORLDin Michelinin tilauksesta suorittamat testit joulukuun 2017 ja tammikuun 2018 välisenä aikana. Käsittely/pitotestit jäällä ajettiin 1 000 m pituisella jääradalla. Rengaskoko oli 205/55 R16 91V ja testiautona oli VW Golf 7. MICHELIN X-Ice North 4 –rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin: BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, NOKIAN Hakkapeliitta 9, PIRELLI Ice Zero. Kahden testiolosuhteen keskiarvo (-11 °C ja -4 °C).
⁽⁴⁾ TÜVin Saksassa Michelinin tilauksesta suorittamat subjektiiviset ja objektiiviset melutestit mustalla asfaltilla tammikuussa 2018. Rengaskoko oli 205/55 R 16 91V ja testiautona oli VW Golf VII 1.5 TSI. MICHELIN X-Ice North 4 –rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin: BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, NOKIAN Hakkapeliitta 9, PIRELLI Ice Zero. Kolmen nopeuden keskiarvo (50 - 80 - 110 km/h).
⁽⁵⁾ TEST WORLDin Michelinin tilauksesta suorittamat jarrutus- ja kiihdytystestit lumella joulukuun 2017 ja tammikuun 2018 välisenä aikana. Rengaskoko oli 205/55 R 16 91V ja testiautona oli VW Golf 7. MICHELIN X-Ice North 4 –rengasta verrattiin seuraaviin kilpailijoihin : BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkapeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Kahden testiolosuhteen keskiarvo (-10 °C ja -15 °C).
⁽⁶⁾ Michelinin sisäiset testit Ladoux’n teknologiakeskuksessa (Clermont-Ferrand, Ranska) elokuun 2016 ja marraskuun 2017 välisenä aikana 205/55R16 X-Ice North 3- ja 205/55R16 X-Ice North 4 -renkailla.
Liikenneturvallisuuden vuoksi renkaat on pidettävä hyvässä kunnossa ja vaihdettava tarpeen tullen uusiin. Lataa turvallisuus- ja käyttöohjeemme tästä.